AuditCase kan een koppeling leggen met MailChimp zodat AuditCase klanten (personen) en contactpersonen naar MailChimp worden doorgezet. De specificatie van deze koppeling vindt u in het volgende artikel: MailChimp
Beheerders op een eigen server kunnen deze verbinding leggen. Voor gebruikers op een Change2Comm server voeren wij dit uit als service.
Verbinding maken
Het maken van een verbinding tussen AuditCase en MailChimp gaat via een access token. Deze token dient in AuditCase geregistreerd te worden en in onderstaande stappen wordt beschreven hoe u dit doet:
- Allereerst, dient u als beheerder te zijn ingelogd om deze functie te kunnen gebruiken
- Via de menu optie (linksboven) Koppelingen - MailChimp opent u eerst de koppelingsmodule
- Vervolgens kiest u in het 'Acties' menu voor 'MailChimp token registratie'
- Vervolgens klikt u op 'Autoriseren'
- Log vervolgens in bij MailChimp en bevestig dit
- U komt vervolgens terug in AuditCase en de token is gemaakt
Indien de AuditCase versie 12.0 of ouder is vindt u de optie onder de optie Beheer (rechtsboven in het startscherm) / onder scheduler bij de gewenste service.
Foutmelding bij autoriseren
Indien bij deze laatste stap een foutmelding verschijnt, dan kan het mogelijk zijn dat de App in MailChimp incorrect is ingesteld. Er verschijnt een melding als onderstaande:
https://
Dit wordt veroorzaakt door een incorrecte instelling in het veld "Redirect URI". Deze moet zijn zoals beschreven in het volgende artikel: MailChimp - App aanmaken en Audience (list) aanmaken voor AuditCase