Introductie
Het is mogelijk om vanuit AuditCase te printen naar een Dymo Labelprinter voor het printen van adreslabels.
In deze handleiding leggen we eerst in het kort uit:
- Labels printen voor gebruiker
- Configuratie
Labels printen
Het printen van een adres label kan door middel van een actie welke beschikbaar is via het linkerpaneel (tussen de acties). Het afdrukken van een label gaat in twee stappen.
Actie 'dymo label afdrukken' kiezen
Allereerst wordt de klant of persoon geopend/geselecteerd waarvoor het label afgedrukt dient te worden. Vervolgens kan via de actie 'dymo label afdrukken' het label worden afgedrukt.
Afbeelding 1) Label afdrukken via actie
Afbeelding 2) Label afdrukken via formulier actie op KlantKaart.
Printer en label selecteren
Wanneer de actie gebruikt wordt heeft u vervolgens de mogelijkheid een label, label template en een printer te selecteren. Het adres dat wordt afgedrukt wordt onder deze opties als voorbeeld getoond.
Dymo plugin
Op elke PC in uw netwerk dient de installatie van Dymo software uitgevoerd te worden. Deze installatie installeert automatisch de browser plugin / printer service waarmee AuditCase kan communiceren. De benodigde software is hier te downloaden:
Na de installatie van de Dymo labelwriter plugin krijgt de PC een Dymo icon in de taakbalk erbij (naast de tijd). Op deze plek kan de Dymo plugin getest worden.
Configuratie in AuditCase
Voor de juiste werking van de AuditCase koppeling met Dymo is er een centraal dymo sjabloon nodig waarop een label afgedrukt kan worden. U kunt het beste via de Dymo software een nieuw sjabloon maken voor uw organisatie. Dit is dus geen sjabloon zoals dit in AuditCase wordt aangemaakt. Dit sjabloon moet voldoen aan een aantal voorwaarden:
- Het sjabloon mag geen afbeeldingen en lijnen bevatten
- Het sjabloon moet minimaal 1 veld bevatten, genaamd Adres (met eigenschap ADDRESS)
- Het sjabloon moet geplaatst worden op een centrale plek in het netwerk. Gebruikers dienen hier toegang te hebben.
- Sla het sjabloon op als een .label bestand
Maak vervolgens een support ticket aan (of stuur een e-mail naar support.nl@caseware.com) en geef het UNC pad door zodat Caseware zorg kan dragen voor de verdere afhandeling in AuditCase.
Beperkingen
Het is een bekende beperking dat in Citrix / Terminal server omgevingen het doorgaans niet lukt om het printen van labels met behulp van de Dymo printer werkend te krijgen. De oorzaak ligt in de infrastructuur van de Citrix / Terminal server programmatuur.
Mocht u vragen hebben hierover dan horen wij het graag.