Dit document beschrijft de koppeling met CaseWare Cloud vanuit AuditCase.
Er wordt ook beschreven wat er ingesteld moet worden om de koppeling te laten functioneren.
- Klanten
- Klant-Bedrijven kunnen doorgezet worden naar CaseWare Cloud,
mits de status niet Suspect is. - Vanaf versie 13.1 kunnen de particuliere klanten ook worden doorgezet.
- Klant-Bedrijven kunnen doorgezet worden naar CaseWare Cloud,
- Contactpersonen van klanten
- Bij het doorzetten van een particuliere klant wordt altijd de klant zelf ook als een contactpersoon doorgezet.
Vanaf versie 14.0 is dit configurabel gemaakt. Door middel van een extra optie in de configuratie kunnen wij bij het inrichten van de CaseWare Cloud koppeling bepalen of particuliere klant als een contactpersoon wordt doorgezet.
- Bij het doorzetten van een particuliere klant wordt altijd de klant zelf ook als een contactpersoon doorgezet.
- Bijlagen
Zie ook:
|
Welke gegevens worden er verstuurd vanuit AuditCase?
Hieronder ziet u de lijst van alle gegevens die naar CaseWare Cloud worden doorgezet, per gegevenstype (klanten, contactpersonen, bijlagen).
Klanten en contactpersonen
Klanten en contactpersonen worden automatisch bijgewerkt door een achtergrondproces.
Wijzigingen van Klanten en Contactpersonen - waarvoor CaseWare Cloud geactiveerd is - zullen direct doorgevoerd worden in CaseWare Cloud.
Opmerkingen:
- Wanneer de activering van een contactpersoon wordt uitgezet, of wanneer de contactpersoon wordt verwijderd, zal de toegang tot de bestanden van de klant in CaseWare Cloud ingetrokken worden (nadat het automatisch doorvoeren uitgevoerd is, meestal dus na max. 0,5 uur).
Zie hiervoor Als ik een contactpersoon verwijder of ontkoppel in AuditCase...
Bijlagen
Het insturen van bijlagen is een directe gebruikersactie. Wijzigingen van bijlagen worden alleen doorgevoerd als u hiervoor kiest. Zie hiervoor de betreffende artikelen onder het kopje AuditCase - CaseWare Cloud.
N.B.
- De weergave van veldnamen in CaseWare Cloud is enkel indicatief.
- In onderstaande worden de Nederlandse namen weergegeven. Afhankelijk van de taal instelling die u kunt kiezen in CaseWare Cloud, kunt u ook Engelse (of anderstalige) namen zien.
- Om alle velden te kunnen zien, gebruikt u het "bewerken" icoon in CaseWare Cloud
Meer informatie en FAQ: https://changetocomm.zendesk.com/hc/nl/categories/201739769-AuditCase-CaseWare-Cloud
Doelveld CaseWare Cloud | Veld/beschrijving AuditCase |
EntityNo | Klantnummer |
Name | Vanaf versie 14.7.0 Statutaire naam (voorheen was Handelsnaam). Wanneer Statutaire naam leeg is dan wordt handelsnaam doorgezet |
EntityFirstName | Vanaf versie 13.1: Voornaam van de particuliere klant. |
EntityLastName | Vanaf versie 13.1: Achternaam van de particuliere klant. |
dateOfBirth | Vanaf versie 13.1: Geboortedatum van de particuliere klant. |
OperatingName (Bedrijfsnaam in CWC) |
Vanaf versie 14.7.0 Handelsnaam (voorheen was Statutaire naam). |
OwnerType | Vaste waarde: "Client" |
BusinessNumber (Kvk-nummer) |
KvK-nummer (tabblad vakinhoudelijk - accountancy -Algemeen) |
SIN | BSN van de particuliere klant. |
CountryName (Land van registratie) |
Nederland als een vaste tekst. |
OrganizationType (Ondernemingsvorm) |
Alle rechtsvormen behalve eenmanszaak en 'Onderlinge waarborgmaatschappij ...' Vanaf versie 16.2.0: De rechtsvorm eenmanszaak wordt ook doorgezet. |
StatutairVestigingsplaats | Nieuw vanaf versie 18.2: Statutaire vestigingsplaats (tabblad Algemeen). Dit veld is zichtbaar voor klanten die de SAMENSTEL+ app hebben in de Cloud omgeving en in AuditCase een rechtsvorm is geselecteerd. |
Phone_1_number | Het eerste telefoonnummer dat onder Communicatie staat. |
Phone_2_number | Faxnummer |
Phone_4_number | Mobiel nummer (contactgegevens) |
Email_1_emailAddress | E-mailadres (contactgegevens) |
WebSite | Website |
Sbi_1_ClassificationSystemUniqueId | SBI tabel naam in CaseWare Cloud. Dit is standaard 'SBI 20082021' |
Sbi_1_Code | Primair SBI code |
Sbi_1_Description | Primair SBI omschrijving |
Sbi_2_ClassificationSystemUniqueId | SBI tabel naam in CaseWare Cloud. Dit is standaard 'SBI 20082021' |
Sbi_2_Code | Secundair SBI code |
Sbi_2_Description | Secundair SBI omschrijving |
Bezoekadres: | |
Address_1_mainAddress | Indicatie dat dit het primaire adres is. standaard is dit True. |
Address_1_addressCategory | Vaste waarde: "Business" |
Address_1_address1 | Straatnaam + huisnummer + huisnummer toevoeging (Vestigingsadres). |
Address_1_address2 | Gebouw (Vestigingsadres). |
Address_1_postalCode | Postcode (Vestigingsadres). |
Address_1_city | Plaatsnaam (Vestigingsadres). |
Address_1_province | Provincie (Vestigingsadres). |
Address_1_country | Land (Vestigingsadres). Vanaf versie 12.1.0: wordt dit veld ingevuld met "Nederland" Wanneer dit veld leeg is, wordt dit ingevuld met "Nederland". |
postadres: | |
Address_2_mainAddress |
Indicatie dat dit het primaire adres is. |
Address_2_addressCategory | Vaste waarde: "Postal" |
Address_2_address1 | Straatnaam + huisnummer + huisnummer in het correspondentieadres. |
Address_2_address2 | Gebouw in het correspondentieadres. |
Address_2_postalCode | Postcode in het correspondentieadres. |
Address_2_city | Plaatsnaam in het correspondentieadres. |
Address_2_province | Provincie in het correspondentieadres. |
Address_2_country | Land in het correspondentieadres. Vanaf versie 12.1.0: wordt dit veld ingevuld met "Nederland" Wanneer dit veld leeg is, wordt dit ingevuld met "Nederland". |
Doelveld CaseWare Cloud | Veld/beschrijving AuditCase |
---|---|
person_lastName | De Achternaam van de persoon. Omdat CaseWare Cloud geen voorvoegsels ondersteunt, de achternaam wordt samengesteld. Bijvoorbeeld "van Heukelom" of "van der Vaart". |
person_firstName | De voornaam van de persoon. Indien de voornaam niet ingevuld is in AuditCase, wordt "‑" ingestuurd naar CaseWare Cloud (dit veld is daar verplicht, dus AuditCase kan geen lege waarde insturen). |
person_email |
Eerst wordt gekeken naar het e-mailadres in Bedrijfsgegevens. Wanneer dit niet leeg is wordt dit gebruikt. Anders wordt naar het e-mailadres in Privégegevens gekeken. Let op: Dit gebeurd ook als bij de hoofdcontactpersoon wél een bedrijf-email aanwezig is. |
person_mobilePhoneNumber | Eerst wordt gekeken naar het mobiele telefoonnummer in Bedrijfsgegevens. Wanneer dit niet leeg is wordt dit gebruikt. Anders wordt naar het mobiele telefoonnummer in Privégegevens gekeken. |
person_workPhoneNumber | Eerst wordt gekeken naar het telefoonnummer direct in het tabblad Bedrijfsgegevens. Wanneer dit niet leeg is wordt dit gebruikt. Anders wordt naar het eerste telefoonnummer in Privégegevens gekeken. |
Veld in CaseWare Cloud |
Veld uit AuditCase |
---|---|
Naam | Bestandsnaam |
Mappen Dossier niveaus met naam "Algemeen" worden overgeslagen. Dus deze dossier structuur in AuditCase: Advies Dossier Marketingconcept Algemeen Algemeen geeft deze mappen structuur in CaseWare Cloud: |
Dossierstructuur |
Omschrijving N.B. Dit veld wordt eenmalig ingevuld. Eventuele wijzigingen van de naam van het dossierstuk in AuditCase worden niet doorgevoerd in CaseWare Cloud. U kunt de veld in CaseWare Cloud dus vrij aanpassen. |
Naam van het dossierstuk (waaruit de bijlage is afkomstig is) |
Labels Indien labels in AuditCase gewijzigd worden, worden bestaande labels in CaseWare Cloud niet weggehaald of gewijzigd; enkel worden nieuwe labels aangemaakt als deze nog niet bestaan. |
Labels (van het dossierstuk waaruit de bijlage afkomstig is) |