Aanvragen KvK uittreksel
Het opvragen van een KvK uittreksel kan via de volgende manier.
1. Open de klantkaart (van een klant-bedrijf).
2. Vervolgens kunt u klikken op de 'Acties' knop en vervolgens op 'KvK uitreksel ophalen bij Company info'.
Deze actie is alleen toegankelijk voor medewerkers die tevens de klantkaart kunnen muteren.
Deze actie vindt u ook naast het klantdossier in het actiemenu. Zie afbeelding hieronder:
Door bovenstaande stappen te volgen wordt het KvK uittreksel automatisch opgehaald.
Vervolgens wordt er een nieuw dossierstuk in het dossier opgenomen met het KvK uittreksel als bijlage. Automatisch krijgt dit dossierstuk het label "KvK uittreksel" waardoor het gemakkelijk terug te vinden is in het dossier.
Registratie op de klantkaart
Op de klantkaart wordt automatisch geregistreerd dat er een KvK uittreksel aanwezig is. Dit kunt u terug vinden op de klantkaart onder het tabblad 'wwft'.
Het veld 'uittreksel KvK aanwezig' komt automatisch op 'Ja' te staan en het veld 'Datum uittreksel' wordt bijgewerkt met de datum waarop deze actie is uitgevoerd.
Voorkom dubbele aanvragen
Wanneer bovenstaande actie gestart wordt terwijl er al een uittreksel aanwezig is verschijnt er een geel tekstvlak met een uitroepteken. In dit tekstvlak staat dat er al een uittreksel is opgeslagen in het dossier met de datum van het uittreksel erbij. De gebruiker kan nu zelf bepalen of de actie geannuleerd dient te worden omdat het uittreksel nog recent genoeg is of niet.
Problemen met het ophalen
Wanneer er problemen zijn met het ophalen van het KvK uittreksel kunt u terecht in het artikel: Klantgegevens worden niet opgehaald door webservices.nl koppeling.