AuditCase ondersteunt het direct bewerken van Office documenten indien deze in het formaat zijn gemaakt dat door Microsoft in Office 2007 is geïntroduceerd. Dit formaat is herkenbaar aan de bestandsnaam.
Word bestanden zijn herkenbaar aan de extensie .docx of .docm
Excel bestanden zijn herkenbaar aan de extensie .xlsx of .xlsm
(n.b. .dotx en .xltx extensies duiden een template aan voor respectievelijk Word en Excel)
Het oudere formaat met de extensie .doc of .xls (geïntroduceerd door Microsoft in 1997 en gebruikt tot en met Office versie 2003) kan niet door AuditCase geopend worden doordat de binaire structuur van dit formaat dit onmogelijk maakt.
Zodra u het AuditCase document in "Wijzigen" zet, herkent AuditCase automatisch welke bestanden wel en niet te openen zijn.
automatisch te openen | niet automatisch te openen |
Bij niet automatisch te openen Word en Excel bestanden bestaat de mogelijkheid deze te downloaden naar uw computer.
U hebt daarna de keuze zo'n bestand handmatig om te zetten naar een modern formaat dat wel door AuditCase automatisch geopend kan worden.
De stappen daarvoor zijn:
- Open het gedownloade document in Word of Excel
- Kies in Word/Excel voor "Opslaan als"
- Kies het gewenste formaat (staat altijd bovenaan het lijstje met mogelijke formaten). Voor Word kiest u "Word document (*.docx)". In Excel kiest u voor "Excel werkmap (*.xlsx)".
- Sluit Word/Excel af
- Verwijder in AuditCase de bijlage die u eerder gedownload hebt met het prullenbakje icon.
- Klik "Bewaren"
- Klik "Wijzigen"
- Voeg de eerder opgeslagen Word/Excel toe aan AuditCase
- Klik "Bewaren"