De Comapny.info koppeling in AuditCase verzorgt het vullen van de klantkaart met gegevens zoals die bij de KvK zijn opgeslagen van de klant.
Soms komt het echter voor dat er geen resultaat komt. Dit is een handleiding om te achterhalen wat de storing veroorzaakt.
1. Tegoed en status
Controleer of het tegoed of de status van het abbonement bij Company.info nog toereikend is voor het doen van opvragingen.
2. Controleer de gegevens
De registratie bij de KvK is op KvK-nummer + vestigingsnummer. Doorgaans is het vestigingsnummer niet nodig om op te geven. Er zijn echter ook bedrijven die onder hetzelfde KvK-nummer geregistreerd zijn, alleen met afwijkende vestigingsnummer(s).
Om achter het Vestigingsnummer te komen, kan de website van de KvK geraadpleegd worden.
3. Synchronisatie tijd
Vraag na bij de collega die de klant heeft aangemaakt in AuditCase of bekend is wanneer de klant bij de KvK geregistreerd is. Als de klant pas net aangemeld is bij de KvK, dan kan het zijn dat de klant nog niet in de database van Company.info aanwezig is. Hetzelfde geldt voor veranderde registraties, bijvoorbeeld een verandering van adres.
Alles gecontroleerd
Als het op dit moment nog niet duidelijk is waarom de klantgegevens niet opgehaald worden, dan kan een supportticket aangemaakt worden bij Change to Comm. Dan graag het klantnummer, het vestigingsnummer en de datum vermelden.
Aanvullende informatie
Voor meer informatie over het ophalen van gegevens via Company.info zie artikel:
Company info voorheen Webservices
KvK uittreksel ophalen en archiveren
Het is ook mogelijk om een KvK uittreksel op te halen en te archiveren door middel van 1 druk op de knop. Deze actie staat omgeschreven in het artikel: KvK uittreksel ophalen en archiveren.