AuditCase kent een standaard lijst met mogelijke statussen op dossierstukken:
Hiermee kunt u uiteraard aangeven welke status het dossierstuk heeft. Eventueel wordt het dossier hierdoor afgeschermd tegen mutaties. In de verschillende weergaven van het dossier ziet u de status van de dossierstukken altijd eenvoudig doordat er een icoon getoond wordt voor iedere status:
Er is één speciale status op dossierstukken: "99. Gesloten". Nadat u deze heeft opgegeven, kan de status niet meer gemuteerd worden en tegelijkertijd kunt u dan op het tabblad 'Bestanden' geen bestanden meer toevoegen of verwijderen op het betreffende dossierstuk.
Wanneer een "Inkomende" of "Uitgaande e-mail" vanuit de add-in voor Outlook/Office365 gearchiveerd wordt in AuditCase dan krijgt deze altijd de status "99. Gesloten". Wanneer een document uit "Inkomende Correspondentie" of "Uitgaande Correspondentie" in AuditCase zelf gearchiveerd wordt dan krijgt deze altijd de status "03. Gereed".