Inleiding
Sinds versie 15.1 zijn we begonnen met het aanpakken van de verschillende overzichten in AuditCase. Door de jaren heen zijn er veel wensen en vragen hierover binnengekomen en daarom willen we de overzichten inzichtelijker en gebruiksvriendelijker/makkelijker in gebruik maken. Een modernere lay-out is hierbij ook een veel gehoorde wens. In versie 15.6 is er een nieuwe, grote update op deze overzichten meegekomen waarin we meer functionaliteit en diverse verbeteringen hebben doorgevoerd.
Klant weergave
We zijn gestart met het aanpassen van de weergave bij de geopende klant (met het klantdossier). Op dit moment (versie 15.6) bevat de nieuwe weergave nog niet alle functionaliteiten die de oude weergave wel had. Zo is het bijvoorbeeld nog niet mogelijk om te zoeken door het dossiercluster heen en zijn de speciale filters in het dossier nog niet aanwezig.
Klant details
In het groen: Het eerste wat opvalt is dat we een kort overzicht hebben gemaakt van bepaalde klant informatie. We tonen hier het telefoonnummer, het e-mailadres, de locatie van de klant en de opdrachten bij bij de klant actief zijn. Maar er kan ook geklikt worden op het e-mailadres; de wizard voor het aanmaken van een nieuwe e-mail zal automatisch worden opgestart. Het klikken op de locatie zal automatisch de locatie in Google Maps erbij openen.
In het paars: Zoals genoemd mist de nieuwe weergave nog een paar functies. Om deze reden is er een knopje 'nieuwe weergave' toegevoegd waardoor gemakkelijk gewisseld kan worden tussen de oude en de nieuwe weergave. De keuze dat hier gemaakt wordt wordt tevens onthouden en opgeslagen in de browser.
Weergave algemeen
Documenten in de weergave worden wat groter weergegeven dan in de oude weergave. Het plaatje hierboven links is hiervan een voorbeeld.
Zoeken: Met het zoek icoontje kan er gezocht worden in de weergave op documenten.
Verversen: Om de weergave handmatig te verversen kan het ververs icoontje ingedrukt worden. Sinds versie 15.5 zijn veel automatische ververs acties bijgekomen waardoor dit niet vaak handmatig gebruikt hoeft te worden.
Wissel weergave: Om te wisselen van weergave kan geklikt worden op de titel van de weergave
Actie starten: Een actie op een document kan eenvoudig gestart worden door een document 1x aan te klikken en dan op het acties icoontje te klikken. Actie op meerdere documenten tegelijk is ook mogelijk. Vink hiervoor alle documenten eerst aan en dan zal naast de titel van de weergave automatisch ook een acties icoontje verschijnen:
Compacte weergave: Met het icoontje kan er eenvoudig worden gewisseld naar een compactere weergave. Deze weergave gebruikt de volle breedte van het scherm. Door op het knopje te klikken kom je weer terug in de vorige weergave.
Document openen: Een document kan 'geactiveerd' worden met een enkele klik. De achtergrond van het document wordt blauw en het is mogelijk om diverse acties uit te voeren. Een document kan geopend worden door middel van een dubbel-klik.
Weergave 'Activiteit'
De weergave 'activiteit' is nieuw en laat op chronologische volgorde zien welke acties of documenten voor het laatst zijn bijgewerkt. Het voorbeeld hieronder geeft aan dat een contactpersoon bij deze klant voor het laatst is bijgewerkt.
Extra informatie weergave
Vanaf versie 15.6 is het mogelijk om snel meer informatie van een geactiveerd document te raadplegen. Deze functie is alleen beschikbaar in de nieuwe weergave. Druk op de op een document en vervolgens wisselt de weergave automatisch naar de 'extra informatie' weergave. Wat hier gebeurd is dat het blokje documenten altijd links wordt getoond en rechts wordt dan meer informatie over het bestand weergegeven.
In de extra informatie tonen we informatie over het document maar ook alvast bijlagen waarvan een voorbeeld weergave beschikbaar is. Is er bijvoorbeeld een e-mail geopend of een dossiernotitie dan wordt hier ook de inhoud van de e-mail of notitie zichtbaar getoond.
De selectie kan eenvoudig worden aangepast door een ander document aan te klikken. Ook kan er met de pijltjes toetsen heel gemakkelijk snel naar het volgende / vorige document genavigeerd worden. Handig voor als er een bepaalde e-mail opgezocht dient te worden uit de zoekresultaten of een belangrijke bijlage in een dossierstuk!
in het blauw: Hiermee kan de 'extra informatie' worden ingeschakeld (en als er nogmaals op geklikt wordt ook weer uitgeschakeld).
in het paars: De voorbeeld weergave van bijlagen kan hiermee gemakkelijk worden uitgeschakeld. Dit kan handig zijn voor in situaties waarbij de hoeveelheid informatie niet goed past op het scherm.
in het rood: Met het kruisje kan ook de 'extra informatie' weergave worden afgesloten.
in het groen: Indien er meerdere bijlagen zijn waarvan een voorbeeldweergave mogelijk is (*.pdf bestanden) dan kunnen die bestanden gemakkelijk zichtbaar gemaakt worden door op de naam van de bijlage te klikken.
Functie: 'ga naar urgente notitie'
Als er een urgente notitie aanwezig is bij de klant dan is dit duidelijke zichtbaar gemaakt. Als op deze knop wordt geklikt dan wordt meteen de notitie weergave geopend naar de betreffende urgente notitie.
Startpagina weergave
De startpagina is tevens onderhanden genomen en vanaf 15.6 is er alle functionaliteit opgenomen die ook in de oude weergaven al mogelijk was. Daarom is er op deze plek geen mogelijkheid om terug te schakelen naar de oude weergave.
in het groen: Standaard wordt de pagina van de gebruiker dat is ingelogd laten zien. Door te klikken op de naam kan er gewisseld worden naar het overzicht van een collega.
in het rood: Deze knoppen zijn bedoeld om snel over te springen naar de genoemde weergaven en direct 'extra informatie' te tonen. Het lijkt op de functie 'ga naar urgente notitie'.
Verder zijn hier op de pagina ook de weergaven voor taken, inkomende correspondentie en uitgaande correspondentie toegevoegd. Tijdens het wisselen van diverse overzichten over taken is het soms handig om het overzicht als eigenaar of als uitvoerder te hebben. De betreffende weergaven kunnen, zoals hieronder getoond, gemakkelijk worden gekozen.
Al deze wijzigingen moeten leiden tot een betere gebruikerservaring bij het werken met AuditCase. De oude weergave was vooral voor nieuwe gebruikers soms moeilijk te begrijpen of te doorgronden, door middel van een moderne lay-out met de nodige verbeteringen in de gebruiksvriendelijkheid hopen we dit te hebben opgelost en verbeterd. Uiteraard vinden wij het het allerbelangrijkst dat u als klant dit ook zo ervaart..
Heeft u dus zelf nog opmerkingen, vragen, klachten, ideeën of tips? Deze zijn voor ons onmisbaar! Laat het ons weten via een e-mail of ticket naar support@caseware.nl.