Notificaties in Caseware Cloud kunnen door gebruikers op verschillende manieren geregeld worden. Op basis van instellingen in het profiel worden notificaties per email verstuurd. In dit artikel wordt er uitgelegd hoe een gebruiker zijn notificatie instellingen kan regelen.
Notificaties worden verstuurd omdat de gebruiker de optie heeft ingeschakeld om e-mail-notificaties te ontvangen vanuit Cloud als andere gebruikers items online wijzigen of toewijzen. Deze notificaties kunnen worden ingeschakeld onder uw persoonlijke instellingen bij Mijn instellingen | Algemene notificaties.
Er zijn twee soorten instellingen voor abonnementen; systeembrede en individuele instellingen.
Inhoudsopgave
Systeembrede abonneringsinstellingen
Individuele abonneringsinstellingen
Notificaties van een bericht of taak
Notificaties van alle contactpersonen
Systeembrede abonneringsinstellingen
Systeembrede instellingen zijn van toepassing op alle entiteiten waar u toegang toe heeft.
Misschien wilt u bijvoorbeeld een e-mail ontvangen als een gebruiker een nieuw contactpersoon toevoegt voor een entiteit waar u in werkt. Schakel de vinkjes in voor Aanmaken | Contactpersonen en daarmee wordt ingesteld dat u een melding krijgt.
Alle systeembrede abonneringsinstellingen staan standaard uitgeschakeld. Klik op Opslaan om de wijzigingen toe te passen.
Individuele abonneringsinstellingen
De individuele instellingen gaan over items waar u zich op geabonneerd heeft.
Activiteiten; individuele taken, berichten of bestandsverzoeken die tussen geabonneerde items staan.
Bestanden; individuele opdrachten of geüploade bestanden die tussen geabonneerde items staan.
Entiteiten; Voor het aanmaken, bewerken of delen van een entiteit die tussen geabonneerde items staan.
Inhoud van geabonneerde entiteiten; Hiermee kunt u alle activiteiten of bestand wijzigingen volgen, bijvoorbeeld als men een samenstel opdracht bewerkt of een opmerking plaatst op een bericht of taak die binnen de entiteit aangemaakt zijn.
Let op; u kunt Bestanden open klappen waardoor u gewenste opdracht type kunt kiezen i.p.v. alle opdracht types.
Stel, u wilt bijvoorbeeld alleen een melding krijgen als gebruikers bestanden uit Working Papers synchroniseren naar een entiteit waar u op geabonneerd bent. U gaat dan naar Inhoud van geabonneerde entiteiten | Bestanden en u selecteert het vinkje voor Aanmaken | Working Papers.
Klik op Opslaan om de wijzigingen toe te passen.
Naast de items waar u zich zelf op abonneert via de Instellingen bent u ook automatisch geabonneerd op vragenlijsten die u verstuurd vanuit Cloud.
Geabonneerde items
Vanuit Mijn Instellingen | Geabonneerde items, kunt u abonnementsstatus voor individuele inhoud bekijken en bijwerken. Geabonneerde inhoud wordt weergegeven met hyperlinks naar de inhoud.
Er zijn verschillende manieren waardoor activiteiten bij geabonneerde items terecht komen:
- Taken, berichten en bestandsverzoeken worden automatisch bij de gebruiker die het aanmaakt gemarkeerd als geabonneerde item.
- Door een persoon op te nemen in een taak of bericht wordt de genoemde persoon automatisch op de item geabonneerd.
Zie de volgende artikelen voor meer uitleg over Berichten en Taken beheren. - Opnemen in een activiteit, bijvoorbeeld in een omschrijving of een opmerking;
- Als een gebruiker handmatig op items abonneert;
Meldingen ontvangen van geabonneerde items
Er wordt een e-mail melding verzonden op geabonneerde items als de instellingen bij individuele abonneringsinstellingen.
Voor activiteiten zoals, taken, berichten, bestandsverzoeken en vragenlijsten:
Bewerken: voor het bewerken van een vragenlijst, taak, bericht of bestandsverzoek.
Verwijderen: voor het verwijderen van een vragenlijst, taak, bericht of bestandsverzoek.
Deel: voor het delen van een vragenlijst, taak, bericht of bestandsverzoek.
Voor bestanden, bijvoorbeeld een opdracht waarop u geborneerd bent:
Bewerken: voor het bewerken van een opdracht.
Verwijderen: voor het verwijderen van een opdracht.
Deel: voor het delen van een opdracht.
Notificaties van alle contactpersonen
Vanuit Mijn instellingen | Algemene notificaties kan een gebruiker er voor kiezen om alle notificaties van contactpersonen te ontvangen. Hiermee kies je ervoor om te abonneren op alle acties die een contactpersoon uitvoert.
Hiernaast worden er geen e-mailmeldingen naar u verzonden voor updates die u aanbrengt.
Als u uw huidige abonnementen wilt controleren, ga dan via het menu van Mijn Instellingen naar Geabonneerde items.
Let op: deze instellingen zijn niet van toepassing voor contactpersonen, maar voor gebruikers. Voor de contactpersonen zijn de notificaties automatisch geregeld.