Binnen de kantoorlaag is het mogelijk om de inhoud van een standaard template aan te passen zodat het beter aansluit bij de wensen van de organisatie. Kantoorlaag beheerders met de rol Beheerder Instellingen kunnen de inhoud van het standaard aanpassen.
In dit artikel worden verschillende onderdelen van het kantoorlaag uitgelegd.
Kantoorlaag beheerders
Om aanpassingen te kunnen uitvoeren binnen de kantoorlaag dienen gebruikers de rolmachtiging Beheerder instellingen toegewezen krijgen. Beheerders met toegewezen rol kunnen bijvoorbeeld de inhoud van de template aanpassen, toevoegen of weglaten.
Concept en workflow
De template is in verschillende fases verdeeld:
- Producttemplate - Het template waar de standaard inhoud voor het product in staat.
- Concept - De template die je op dit moment aan het aanpassen bent voor uw organisatie.
- Gearchiveerde template - Zodra concept gepubliceerd is wordt de template gearchiveerd. Deze kunnen niet worden verwijderd om een overzicht te houden over alle templates.
- Kantoorlaag - Dit is de template die als laatste gepubliceerd is en daarmee de template die op het moment door uw organisatie wordt gebruikt om opdrachten te maken.
De tekening hieronder schetst de workflow om de kantoorlaag op de juiste manier te beheren.
Opmaak en weergave
Met de rolmachtiging Beheerder instellingen kun je vanuit de kantoorlaag toegang krijgen tot productinstellingen. Vanuit de productinstellingen zijn de volgende instellingen van toepassing:
- Valuta toevoegen, saldiweergave
- Datumopmaak, nummering of meeteenheden
- Lettertypes en kopteksten
- Opdracht taal wijzigen
- Instellingen printen in bulk
- Bedrijfslogo toevoegen
Checklist
Een checklist aanmaken kan zowel op dossierniveau als op kantoorlaag-niveau door personeel of de beheerder. Aan een checklist kun je o.a. de volgende onderdelen koppelen: instructies, een koppeling, formule en een groep of subgroep.
Brief of memo
Ook geldt voor een brief of een memo hetzelfde als bij de checklist. Een brief of memo kan zowel op kantoorlaag-niveau door de beheerder worden toegevoegd of op dossierniveau door personeel. Hiernaast is het ook mogelijk om een koppeling, placeholder, en formules toe te voegen of printopties in te stellen.
Vragenlijst
Op kantoorlaag-niveau kan een beheerder een vragenlijst toevoegen. Vragenlijsten worden gebruikt in de PBC+ app, Samenstel+ en ADV+, zie hiervoor volgende artikelen:
Jaarrekening
De inhoud van de jaarrekening kun je aanpassen zodat deze meer aansluit bij de wensen van de organisatie of klanten. Zie de volgende artikelen om de jaarrekening inhoudelijk of lay-out technisch aan te passen.