Het kan voorkomen dat u de bestandsnaam van een dossier wilt wijzigen. In Working Papers is dat vrij simpel, maar in combinatie met Caseware Cloud zitten er wat haken en ogen aan. Hieronder vindt u twee verschillende werkwijzen om dit toch te realiseren.
Optie 1: Het dossier downloaden
Optie 2: Een nieuw dossier aanmaken
Optie 1: Het dossier downloaden
Ga in Caseware Cloud naar de eigenschappen van het desbetreffende bestand en schoon de SmartSync-informatie op. Hiervoor moeten wel alle kopieën zijn afgesloten.
Als deze functie is voltooid komt de functie Download beschikbaar.
Het gedownloade dossier plaatst u bij voorkeur in de map Mijn Documenten of op de Z schijf via de Citrix Workspace Verkenner.
Na het bestand geopend en gesloten te hebben kan Bestandsnaam wijzigen uitgevoerd worden.
Open vervolgens het gewijzigde bestand en pas eventueel de Opdracht en Handelsnaam aan.
Vervolgens kunt u het oude dossier verwijderen uit Caseware Cloud en het nieuwe dossier publiceren. Het oude dossier wordt met het verwijderen verplaatst naar de prullenbak in Caseware Cloud.
Optie 2: Een nieuw dossier aanmaken
Bij deze werkwijze wordt de opdrachtgeschiedenis (welk document wanneer en door wie is verwijderd) niet meegenomen naar het nieuwe dossier. U raakt deze dus kwijt.
Om te beginnen opent u het dossier waarvan u de bestandsnaam wilt wijzigen.
Vervolgens kiest u via Bestand | Kopieer Onderdelen de optie Kopieer naar nieuw bestand en kies voor Volgende.
In het vervolgscherm geeft u de nieuwe juiste bestandsnaam in klikt u wederom op Volgende.
Om een volledige kopie te krijgen van het dossier kiest u voor de optie "Alle onderdelen" en klik daarna weer op Volgende.
Vink daarna niets aan in het menu voor het opschonen van de onderdelen maar kies voor Volgende en daarna voor Voltooien. Er wordt nu een nieuw dossier aangemaakt met de juiste bestandsnaam.
Pas in het nieuwe bestand eventueel de Opdracht en Handelsnaam aan.
Tenslotte kunt u het oude dossier verwijderen uit Caseware Cloud en het nieuwe dossier publiceren. Het oude dossier wordt met het verwijderen verplaatst naar de prullenbak in Caseware Cloud.