In de eerste update van Working Papers 2021 zijn een aantal nieuwe functies toegevoegd en verbeteringen doorgevoerd.
Nieuw
Integratie met Cloud
- Bij het uitvoeren van de jaarovergang komt een waarschuwing op bij dossier als het bestand voor het nieuwe jaar al door een andere gebruiker is gepubliceerd naar Cloud. Zo kunnen gebruikers het aanmaken van dubbele bestanden voorkomen.
- In de Opdrachteigenschappen kan de gebruiker nu direct de juiste contactpersoon selecteren onder het tabblad Contactpersoon 1/2. Voorheen kwam het nog wel eens voor dat de informatie werd verwijderd of niet overeenkwam met de juiste contactpersoon na een integratie met Cloud.
Vragenlijsten
- Bij gebruik van een digitale handtekening in vragenlijsten wordt de metadata behouden bij het ophalen van de bestanden. Documenten met een digitale handtekening hebben een informatie-icoontje voor de bestandsnaam staan. Als u met de muis over het icoontje beweegt komt informatie op wanneer en door wie het document is ondertekend. Het handtekeninglogboek kan direct uit Cloud worden gedownload en geplaatst in het Dossierbeheer, of klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies de optie Handtekeninglogboek exporteren. Er opent dan een venster waar u kunt selecteren naar welke map u het logboek wilt downloaden.
- Voor het ophalen van bestanden uit vragenlijsten is er een optie toegevoegd waarmee alle nieuwe documenten worden opgehaald, ook bestanden die niet gekoppeld zijn aan een placeholder met een AuthorID. Niet-gekoppelde bestanden worden apart in het Dossierbeheer geplaatst in het mapje Gedownloade bestanden.
Integratie met IDEA
- Voor geïmporteerde databasebestanden uit IDEA wordt het nieuwe IDEA-icoon gebruikt in het Dossierbeheer.
- Voor geïmporteerde externe documenten wordt het icoon getoond dat bij het bestandstype past in plaats van het standaard IDEA-icoon.
Import XML
- Bij het importeren van een Auditfile XML-bestand van versie 3.X kunt u nu de beginsbalans importeren. Deze optie is toegevoegd in het venster Auditfile XML-bestand importeren.
Aangepast
De terminologie kwantitatieve gegevens en prestatiebeoordeling is aangepast naar prestatie-indicatoren. Dit vindt u terug in de saldibalans (tabblad en dialoogscherm rekeningen hernummeren)
Ook in het Eigenschappenmenu in de optie toewijzen mappingnummers zijn teksten aangepast:
naar |
Opgeloste problemen
Automatische documenten
- In grafieken werd een negatief resultaat weergegeven als er geen andere content werd getoond.
CaseView
- In het printvoorbeeld sprong het voorbeeld terug naar de eerste pagina als het samenvoegen van pagina's mislukt was.
Integratie met Cloud
- De vergrendeldatum van gepubliceerd bestanden werd in Cloud incorrect weergegeven.
- Bij het uitvoeren van een jaarafsluiting op een gepubliceerd en vergrendeld bestand werd het bestand voor het volgende jaar niet automatisch gepubliceerd.
- Bij het ontkoppelen van een vragenlijst werd een willekeurige identifier in de bevestigingsmelding getoond in plaats van de naam van de vragenlijst.
- Gebruikers konden verschillende acties, zoals een bestandsconversie of synchronisatiegegevens wissen, niet meer uitvoeren in een gecomprimeerd bestand waarvan de naam gewijzigd was.
Import
- Bij het importeren van de saldibalans van de huidige periode vanuit een ASCII-bestand werden de saldi van de vorige periode verkeerd gewijzigd.
- Grootboekgegevens vanuit Acomba werden geïmporteerd met onjuiste datums van transacties.
SmartSync
- Als CaseView documenten naar een SmartSync bestand werden gekopieerd via de functie Kopieer onderdelen, dan kwam bij die bestanden een Sync-conflict icoon op in het Dossierbeheer zonder mogelijke oplossing.
- Bij het verwijderen van CaseView documenten met database records uit een gesynchroniseerde kopie, werd alleen het document maar niet de database records in het moederbestand verwijderd.
Bekende problemen
- Als groepen meer dan 1 getal bevatten in de eerste sectie van het mapping/grouping-masker, dan wordt in grafieken in documenten geen gegevens meer getoond van deze groepen.
- Wijzigingen aan informatie van contactpersonen in Cloud worden niet automatisch gesynchroniseerd met een gepubliceerd bestand als Working Papers openstaat tijdens de wijziging.
Workaround: Sluit het Working Papers dossier voordat u wijzigingen aanbrengt aan contactpersonen in Cloud en open daarna het dossier weer om de wijzigingen te synchroniseren. - Als u contactpersonen vanuit Cloud heeft geselecteerd in de Opdrachteigenschappen, let dan op in de nieuwe bestanden voor het volgend jaar die automatisch worden gepubliceerd naar Cloud na een jaarovergang. De geselecteerde contactpersonen in de Opdrachteigenschappen worden vervangen door duplicaten en deze synchroniseren niet met Cloud.
Workaround: Open Opdrachteigenschappen in het dossier en selecteer de originele contactpersonen opnieuw. De dubbele contactpersonen worden dan automatisch gewist.