Bij het importeren van cijfers via de Connector Financieel kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt om verder te gaan met de import. Hieronder leest u de meest waarschijnlijke oorzaken en bijbehorende oplossingen.
De melding is als volgt:
"Verwerking kan niet worden gestart.
Mogelijke redenen zijn:
- het dossier is een masterdossier en er zijn kopieën aanwezig;
- voor het dossier zijn meerdere SmartSync kopieën aanwezig."
Het dossier is een masterdossier en er zijn kopieën aanwezig
In Working Papers kan via Opdacht | Sign out een lokale kopie van het bestand gemaakt worden. Er wordt dan verder gewerkt in een lokale kopie van het masterbestand die alleen beschikbaar is voor de gebruiker die deze actie heeft uitgevoerd. Zolang in deze kopie niet op via Opdracht op Sign in wordt geklikt, kan het masterbestand zelf niet worden bewerkt. Alleen in het uitgecheckte bestand kunnen dan de transacties worden ingelezen. Een gebruiker met supervisorrechten kan de "sign out" op het masterbestand ongedaan maken eventueel ongedaan maken. De koppeling met de lokale kopie gaat dan verloren.
Er zijn meerdere SmartSync kopieën aanwezig
In de meeste gevallen zullen er inderdaad meerdere SmartSync kopieën aanwezig zijn. Dit kan bijvoorbeeld worden veroorzaakt door het onjuist afsluiten van een dossier.
Het probleem kan dan worden opgelost door de uitstaande SmartSync kopieën te ontkoppelen in Working papers via Extra en Onderhoud. Indien er verloren SmartSync kopieën aanwezig zijn is er een optie beschikbaar om deze te ontkoppelen. Deze optie vinkt u aan en in het vervolgscherm vinkt u tevens alle checkboxen aan. Na het voltooien van deze wizard is het importeren van de cijfers weer mogelijk.