In dit artikel geven we een overzicht van bekende problemen bij het gebruik van de import mogelijkheden in Cloud opdrachten. Abonneer op dit artikel om de status hiervan te kunnen volgen. U krijgt dan notificaties zowel bij het oplossen van problemen als ook het ontdekken van nieuwe.
15 september 2021
Wanneer er na een initiële import in een opdracht een tweede import wordt gedaan uit een andere bron, kan het resultaat afwijken van wat de verwachting is
In de huidige logica worden bij een (her)import uit een andere bron grootboekrekeningen niet als uniek element gezien om te matchen. Dit is gedaan om boekhoudsystemen zonder gebruik van gbk nummers te ondersteunen. Wanneer je nu na een eerste import in een volgende import uit een andere bron de data haalt, en er worden dan nieuwe grootboekrekeningen opgehaald dan wordt er gezocht naar gelijke omschrijvingen. Zijn deze er niet dan wordt de grootboekrekening toegevoegd. Zijn deze er wel dan wordt het geïmporteerde bedrag opgeteld bij het reeds aanwezige bedrag en wordt het nieuwe nummer niet toegevoegd.
Dit probleem is op te lossen door grootboekrekeningen zoveel mogelijk te voorzien van een unieke omschrijving (ipv 3 x omschrijving bank dit aan te passen naar Rabobank, ABNAMRO bank, SNS Bank, etc). Caseware International heeft aangegeven het matchingalgoritme aan te passen waardoor de geschetste situatie zich niet meer zal voordoen. We verwachten een oplossing in Q4 2021 en als er een specifieker tijdstip gecommuniceerd kan worden zullen we dat op deze pagina doen.
Er zijn aanwijzingen dat heel soms hetzelfde gebeurd bij het gebruik van dezelfde online import bij her import. Dit kan pas verder worden uitgezocht als bovenstaande issue is opgelost om dat is aangegeven dat het algoritme soms ook door andere zaken wordt geactiveerd dan het importeren uit een andere bron.
Intern registratienummer: DIST-25810
30 september 2021
Er worden geen administraties getoond wanneer na een jaarovergang voor een andere online import bron wordt gekozen.
Wanneer je een nieuwe opdracht aanmaakt kun je gegevens uit vorig jaar overnemen (Gegevens overnemen van/Carry forward data from) uit een bestaande administratie. Kies je in de nieuwe administratie er voor om data te importeren uit een andere bron dan gebruikt voor de administratie waaruit je de gegevens hebt overgenomen, dan worden in het geval van een online koppeling geen organisaties (administraties) getoond. Dit is een bekend probleem en wordt door Caseware International in Q4 2021 opgelost.
Intern registratienummer: DIST-26187