In dit artikel wordt besproken hoe u op verschillende manieren een nieuw Office-document kunt aanmaken via Working Papers.
Een nieuw Microsoft Office document aanmaken
Een bestaand Microsoft Office document toevoegen
Een nieuw Microsoft Office document aanmaken
Een nieuw bestand maken kan op drie manieren:
- Via de menubalk
Klik in de menubalk op “Document”| “Nieuw” en selecteer welk document u wilt aanmaken.
- Vanuit het dossier
Klik met de rechter muisknop in het dossier. Onder “Nieuw” kunt u kiezen welk document u wilt aanmaken.
- Via de pictogrammenbalk
In alle gevallen wordt het Excel- en/of Word-bestand meteen opgeslagen in de actuele klantmap.
Bij het aanmaken van een nieuw document opent het venster Nieuw documentkoppeling.
Bij “Nummer” (1) moet een uniek ID worden opgegeven. Dit nummer wordt mede bepaald door de plaats in het dossier waar het document wordt aangemaakt.
De “Naam” (2) is volledig vrij, maar deze dient wel binnen de grenzen te vallen zoals deze door Windows aan bestandsnamen zijn gesteld.
Het nummer wordt meteen getoond in het veld “Locatie” (3). De naam verschijnt in het klantdossier naast het bestand na het aanmaken. U kunt hier ook bladeren naar een Wordbestand en deze invoegen.
Bij “Type” (4) kan worden aangegeven om wat voor soort document het gaat. Niet alleen Word, Excel of een ander formaat maar ook de bestandsindeling binnen Word en Excel kan hier worden gekozen (bijvoorbeeld .doc of .docx).
Via de keuze “Sjabloon” (5) kan naar Excelsjablonen worden gebladerd met als extensie .XLT. De sjablonen met als extensie XLST en XLSM worden niet getoond.
Een bestaand Microsoft Office bestand toevoegen
Een bestaand Microsoft Officedocument kan op verschillende manieren in het klantdossier worden gezet.
- Sleep het bestand naar de gewenste plek in het klantdossier en pas eventueel de eigenschappen aan door met de rechter muisknop op het bestand te klikken;
- Kopieer en plak het bestand in het dossier.
- Via de optie “Kopieer onderdelen” onder Bestand kunt u documenten uit een ander dossier of uit een andere template kopiëren naar het huidige klantdossier.
De volgende artikelen gaan over de Interface en de functies in de Connector.