Working Papers 2021 brengt vooral een aantal verbeteringen met zich mee. Onderstaand vindt u een overzicht van de updates en verbeteringen in Working Papers 2021.
Updates
Interface
- Bij het openen van Cloud-bestanden vanuit de SmartSync Server (Bestand | Openen | SmartSync Server) zijn er drie kolommen toegevoegd voor het klantnummer, het type en de opdracht. Zo is het voor gebruikers makkelijker om de bestanden te vinden die ze nodig hebben.
- In het dossierbeheer is een pop-up toegevoegd om makkelijker in te zien wie een bestand heeft afgetekend. Beweeg de cursor over de initialen van de gebruiker en een pop-up opent waarin de volledige naam zichtbaar is. Zo hoeft niet meer het bestand geopend te worden om te zien door wie specifiek het bestand is afgetekend, wat met name handig is als er meerdere gebruikers met dezelfde initialen zijn.
Imports
- Working Papers ondersteunt nu ook imports vanuit de volgende Software:
- MYOB AccountRight Live 2020
- QuickBooks 2020 (VS)
- QuickBooks 2021 (VS, Canada)
- Sage 50 Accounting 2021 (Canada)
CaseView
Het bijhouden van berekeningen voor koppelingen is geoptimaliseerd. Documenten met meerdere berekeningen zouden nu sneller moeten laden.
Tracker
- In de Tracker kan nu de functie Wis synchronisatiegegevens worden gebruikt voor bestanden op de SmartSync Server.
- Als een map gescand wordt op bestanden wordt in het logboek aangegeven of de map zowel ingepakte als uitgepakte Working Papers-bestanden bevat.
- Bij bestandscompressie worden alle bestanden en onderliggende mappen in de map meegenomen. Zo kunnen deze bestanden direct worden geüpload naar Cloud met de Migration Manager zonder dat eerst de map moet worden opgeschoond.
Opgeloste problemen
Integratie met Cloud
Er is een probleem opgelost waarbij de twee-factor-authenticatie steeds opkwam ook al was ingesteld dat inloggen met 2FA slechts eens per 30 dagen moest.
Dossierbeheer
- Documenten konden niet meer vanuit Windows Explorer naar het Dossierbeheer gekopieerd worden.
- Working Papers liep vast bij het openen van een saldibalans of leadsheet/groepen automatisch document die gesorteerd was op Mappingnummer.
- Working Papers liep vast bij het importeren van meer dan 36 documenten vanuit de Documentenbibliotheek naar het Dossierbeheer.
- Working Papers liep vast als een document van een interne naar externe versie werd geschakeld.
Consolidatie
- Het kwam in enkele gevallen voor dat de consolidatiestructuur van bestanden die in Cloud zijn opgeslagen niet meer goed werkte. Dit is in Working Papers 2021 definitief opgelost en de workaround van het verwijderen en opnieuw koppelen van werkmaatschappijen is niet meer nodig.
- In gevallen waarin het consolidatie dossier is opgeslagen in Cloud en de werkmaatschappijen (nog) lokaal staan werkte het consolideren niet of niet goed. Dat is nu opgelost.
Interface
- Het zoomniveau (Beeld | Zoomen) werd gereset als er geschakeld werd tussen vensters.
- Bij het openen van een geconsolideerd bestand kwam er geen melding meer op om gesynchroniseerde kopieën of externe bestanden aan te maken.
- Working Papers kon vastlopen wegens een fout in het venster Beveiliging instellen.
Imports
- Bij het importeren vanuit een Excel-werkblad werden aantekeningen uit Excel niet meegenomen.
- Gebruikers konden de kolomkop voor Divisierekening niet selecteren bij het importeren vanuit een Excel-bestand.
- De saldibalans op divisieniveau uitsplitsen werkte eerst niet.
- Working Papers kon vastlopen bij het importeren van gegevens uit Accpac DOS.
SmartSync Server
- Bij bestandsnamen die meer dan 10 Chinese tekens bevatten werd de Entiteitsinformatie niet juist getoond in de SmartSync Server lijst.
- Geconsolideerde bestanden op de SmartSync Server gaven een foutmelding als het bestandspad te lang was.
Geschiedenis en mijlpalen
- Voor een geannuleerde jaarovergang werd er toch een gebeurtenis aangemaakt alsof deze voltooid was.
CaseView
- Lijsten met meerdere niveaus werden verwijderd als het document werd bijgewerkt.
- De functie Pagina's samenvoegen kon voor vertraging zorgen bij het openen van het printvoorbeeld, ook als het document geen samengevoegde pagina's had.
- Samengevoegde pagina's in een onderliggend document werden weer gesplitst als het document opnieuw geopend werd.
- Items met meer dan 99 tekens werden niet goed weergegeven in de inhoudsopgave.
- Grafieken en afbeeldingen in cellen werden getoond als blanco of zwarte velden bij het printen.
- Als een CaseView-document bijgewerkt werd en het bijbehorende SmartSync kopie werd direct verwijderd, dan kon het gebeuren dat gegevens verloren gingen.
- CaseView liep vast als met een cell event, waarbij de optie Verwijder links ingeschakeld was, een component werd gekoppeld.
Data Store Administration Tool
- Gebruikers en groepen met speciale tekens in de naam werden overgeslagen bij het importeren met de Data Store Administration Tool.
- De Data Store Administration Tool liep vast bij het synchroniseren met de Active Directory.
Tracker
- Als een bestand gescand werd met een naam langer dan 255 tekens liep de Tracker vast. Deze bestanden worden nu overgeslagen en worden getoond in het logboek. Schakel hiervoor de optie Toon overgeslagen bestanden in.