Onderstaand vindt u de documentatie over de release van het apps platform.
De apps SAMENSTEL+, ADV+, PBC+ en WWFT+ maken gebruik van dit platform. Onder de informatiebutton onder "over" in een Cloud dossier zijn de versienummers te vinden, in dit geval "2021-03".
Inhoudsopgave:
Tekstopmaak en kopteksten wijzigen
"Drag and drop" op de nieuwe Documentenpagina
Saldibalans opnieuw importeren vanuit een andere bron
Review hulpmiddelen in checklists
Vragenlijsten
Dynamische tabellen
Risico's
Opdrachtinstellingen wijzigen
Transacties
Externe documenten vervangen
Opgeloste problemen
Tekstopmaak en kopteksten wijzigen
Met deze update wordt het mogelijk om de opmaak van teksten en kopteksten in brieven en de jaarrekening aan te passen. Beheerders van de kantoorlaag kunnen deze instellingen wijzigen in de template. U kunt het lettertype aanpassen en voor de kopteksten de tekengrootte, accentuering (vet, cursief, onderstreept) en de kleur. De wijzigingen worden toegepast op alle documenten in het dossier.
"Drag and drop" van bestanden in de nieuwe Documentenpagina
Externe documenten zoals PDF-, Word- of Excelbestanden kunnen weer vanuit uw verkenner naar de Documentenpagina versleept worden.
Let wel, de bestanden moeten naar een map binnen de fase versleept worden. De map wordt groen als het bestand erin geplaatst kan worden.
Saldibalans opnieuw importeren vanuit andere bron
Op de Datapagina is de optie toegevoegd om een andere bron te selecteren bij het opnieuw importeren van de saldibalans.
Review hulpmiddelen in checklists
De review hulpmiddelen worden in checklists nu als een pop-up onder het icoon weergegeven. Daarbij is een nieuwe optie toegevoegd. Als na aftekening van een reviewer nog correcties worden gedaan in de checklist, dan worden deze wijzigingen direct getoond.
Bij de review hulpmiddelen komt een geel waarschuwingsicoon op bij wijzigingen. Schakel de hulpmiddelen in om te zien wat gewijzigd is. De vragen die zijn aangepast worden direct gemarkeerd zodat in één oogopslag duidelijk is wat gewijzigd is.
Als de optie Gewijzigd sinds laatste review op de Documentenpagina is ingeschakeld en de gebruiker opent de checklist die gewijzigd is na aftekening, dan worden de review hulpmiddelen automatisch geopend.
Binnen de review hulpmiddelen kunt u kiezen tussen 'wijzigingen sinds laatste review' en 'wijzigingen sinds aanmaak van opdracht'.
De optie ‘gewijzigd sinds laatste review’ verdwijnt zodra de melding wordt gewist in de checklist of via de Documentenpagina.
Naast de ‘gewijzigd sinds laatste review’ zijn de andere opties in de review hulpmiddelen verbeterd:
- De opties ‘toegevoegd’ en ‘overschreven’ zijn vervangen en verder uitgebreid:
- Overschreven: getoond (Added predefined content) – deze optie markeert vragen en content die handmatig zichtbaar zijn gemaakt door gebruikers.
- Nieuwe content in opdracht aangemaakt – nieuwe vragen en content aangemaakt door gebruikers.
- Overschreven: verborgen (Overridden to exclude) – vragen en content die handmatig verborgen zijn door gebruikers.
De twee 'overgeschreven' opties worden nog vertaald.
- Er is een nieuwe optie 'Verwijderd' toegevoegd. Deze markeert vragen en content die vóór de review zijn toegevoegd door gebruikers en weer verwijderd zijn na de review. Deze optie is dan ook alleen zichtbaar onder 'gewijzigd sinds laatste review'.
Vragenlijsten
Verbeterde interface
De vragenlijsten hebben een verbeterde lay-out gekregen. Zo is nu onder iedere vraag een knop toegevoegd. Zodra de klant een antwoord op de vraag geeft, zowel in tekst, door een bestand te uploaden of anders, komt de knop Antwoord versturen op. De knop is ook beschikbaar voor gebruikers zodat zij antwoorden kunnen opgeven namens klanten die buiten de vragenlijst informatie hebben doorgestuurd.
De status van de vraag wordt nu bovenaan iedere vraag getoond, zodat de gebruiker duidelijk kan zien welke vragen al beantwoord zijn en welke niet. Ook het accepteren en terugsturen van vragen is duidelijk aangegeven met twee nieuwe knoppen onder de vraag.
Reacties bewerken en verwijderen
Met deze nieuwe lay-out is het ook mogelijk geworden om reacties onder vragen te bewerken of te verwijderen. Wijzigingen worden aangeduid met een tijdstempel. Contactpersonen zien het tijdstempel of de melding van een verwijderde reactie niet.
Zodra de vragenlijst wordt voltooid of geannuleerd kunnen reacties niet meer worden bewerkt of verwijderd.
Voortgang van vragen
De voortgang van de individuele vragen wordt getoond in het opmerkingengebied. Zo wordt er informatie gegeven over de volgende acties:
- De vraag is verstuurd naar de contactpersoon.
- De contactpersoon heeft gereageerd op de vraag.
- De contactpersoon heeft het antwoord op de vraag verstuurd.
- Het antwoord is geaccepteerd.
- Het antwoord is teruggestuurd.
Deze voortgangsgeschiedenis is niet zichtbaar voor contactpersonen.
Als u een referentiekopie downloadt wordt deze informatie ook getoond in de pdf-bestanden.
Dynamische tabellen
Verbeterde mogelijkheden om kolommen te tonen en te verbergen
In de dynamische tabellen zijn opties toegevoegd voor de zichtbaarheid van kolommen. U kunt nu kiezen om de standaard zichtbaarheidsinstellingen toe te passen, of om de kolom altijd te tonen of te verbergen.
Gegevens uit de saldibalans worden onder de standaard instellingen altijd getoond in de jaarrekening en in het PDF-bestand. Invoerkolommen of kolommen met aangepaste berekeningen wordt ook standaard altijd getoond zolang er gegevens in die kolom staan (in tenminste één cel met een waarde hoger dan nul).
Lege invoerkolommen
Bij het printen van de jaarrekening worden lege invoerkolommen automatisch uitgezonderd. Dit zijn kolommen zonder gegevens of met nulwaardes. Kopteksten van lege invoerkolommen worden in de jaarrekening in het grijs getoond.
Risico's
Op de pagina Risico's is een nieuwe filter beschikbaar voor aftekenen.
- Niet afgetekend - toont het aantal risico's die nog niet zijn afgetekend door de opsteller of door de reviewer(s).
- Opgesteld - toont het aantal risico's die zijn afgetekend door de opsteller.
- Gereviewed - toont het aantal risico's die zijn afgetekend door de reviewer. Deze filter ondersteunt nog niet de nieuwe aftekenrollen en de aftekenniveaus. Dit wordt in een latere update nog meegenomen.
Opdrachtinstellingen wijzigen
Gebruikers kunnen nu zelf ook instellingen wijzigen in een opdracht. Dit maakt het in de toekomst mogelijk om rapportages in het Engels uit te kunnen brengen met een juiste valuta, datumopmaak en weergave van duizendtallen.
Aanpassingen door gebruikers worden ook behouden als de opdracht wordt overgenomen voor de volgende periode in een boekjaarovergang.
De Opdrachtinstellingen kunt u vinden onder het icoon bovenin beeld. Klik op Instellingen. Het venster Engagement settings wordt geopend. Deze term wordt nog vertaald naar Opdrachtinstellingen.
Transacties
Er zijn extra filters toegevoegd in het tabblad Transacties aan de opties onder kolommen en filters.
- Het Documentnummer is toegevoegd onder kolommen.
- De optie bron is onder kolommen en filters hernoemd naar Documenttype.
Externe documenten vervangen
Externe geüploade documenten kunnen nu worden vervangen. Sleep het bestand naar het bestand in het dossier dat u wilt vervangen of klik op Meer acties () | Vervangen. U kunt dan ook kiezen of u de aftekeningen wilt wissen of behouden.
Let op: Deze functie toont geen documentversie en houdt geen versiegeschiedenis bij.
Verbeteringen aan design nieuwe documentenpagina.
De aftekenkolommen worden nu rechts uitgelijnd. De icoontjes worden binnen de kolom links uitgelijnd.
Opgeloste problemen
-
Issues met het documentpaneel en tekenafstand op de pagina's Data en Risico's.
-
In checklists konden gebruikers het tabblad Analyse nog wijzigen, ook al was de opdracht vergrendeld.
- Diverse performance verbeteringen bij het bewerken en printen van rapportages.