In de Content Editor Financials is het mogelijk om, naast het onderhouden van componenten en kantoorteksten, op beheerdersniveau kantoorinstellingen vast te leggen en te onderhouden. In dit artikel worden de instellingen beschreven die zijn opgenomen in het menu Rapportage onder het tabblad SBR.
Om instellingen met betrekking tot de rapportagedocumenten vast te leggen klikt u op het icoon Rapportage. In dit menu worden rapportinstellingen van de jaarrekening en het SBR rapportagedocument beheerd.
SBR
In het tabblad SBR worden instellingen van de SBR rapportage beheerd.
Niet verplichte elementen uitsluiten
Met deze instelling is het mogelijk om voor de publicatie van een middelgrote jaarrekening niet verplichte elementen uit te sluiten.
Het betreft de elementen:
- Totaal van netto vorderingen op handelsdebiteuren (TradeReceivablesNet);
- Bruto vorderingen op handelsdebiteuren (TradeReceivablesGross);
- Voorziening voor oninbaarheid op vorderingen op handelsdebiteuren; (TradeReceivablesProvisionBadDebts);
- Vorderingen uit hoofde van belastingen (TaxReceivables).
SBR Nexus
Met de instelling Verklaring toevoegen is het mogelijk om een controle-, beoordelings-, of samenstellingsverklaring als onderdeel van de Overige gegevens of als los bestand(bijlage) toe te voegen aan de SBR Nexus rapportages.
Het toevoegen van een losse verklaring is alleen van toepassing voor accountantskantoren.
Assurance
Bij het onderdeel assurance is het mogelijk om instellingen met betrekking tot de ondertekening in te stellen of te wijzigen. Vanuit deze instelling wordt aangegeven of er gebruik wordt gemaakt om de ondertekening vanuit Caseware op te starten. Standaard staat deze optie uit.
Daarnaast is het mogelijk om de signing service te selecteren die de ondertekening uitvoert. Afhankelijk van de gekozen signing service zal aanvullende informatie moeten worden ingevoerd, zoals bijvoorbeeld een URL.