Het kan gebeuren dat Microsoft Office aangeeft dat het ingelogde account geen licentie heeft voor het gebruik van Microsoft Office.
Mogelijke oorzaken
- Er zijn meerdere accounts ingelogd bij Office;
- Microsoft heeft niet kunnen controleren dat er een licentie aanwezig is;
- Het betreffende Microsoft account heeft geen (geldige) licentie.
Meerdere accounts ingelogd bij Office
Wanneer meerdere accounts zijn ingelogd, kan het voorkomen dat Office de licentie niet kan lezen. Indien dit het geval is graag beide accounts afmelden. Het afmelden doet u alsvolgt:
Ga (links boven) naar Bestand en vervolgens (onderaan) naar Account (zie afbeelding 1).
Als hier een ingelogd account staat klik op de knop Afmelden (zie afbeelding 1).
Mocht er na éénmaal afmelden nog een account staan klik dan nogmaals op Afmelden, herhaal dit totdat er geen account meer in beeld staat en alleen de knop Aanmelden beschikbaar staat (zie afbeelding 2).
Klik vervolgens op de knop Aanmelden en log in met het juiste Office 365 account (zie afbeelding 2). In de meeste situaties is dat voornaam.achternaam@bedrijfsnaam.nl
Microsoft heeft niet kunnen controleren dat er een licentie aanwezig is
Microsoft controleert met regelmaat op de achtergrond of er een geldige licentie aanwezig is. Mocht een controle op de achtergrond niet slagen zal Microsoft Office aangeven dat er geen geldige licentie aanwezig is. Het uit- en weer inloggen lost dit op.
Microsoft account heeft geen (geldige) licentie
Er zijn diverse Microsoft licenties, echter geeft niet elke Microsoft licentie het recht op het gebruik van de applicaties. Controleer of de licentie voor komt in het overzicht Welke versie van Office 365 heb ik nodig?