Onderstaand vindt u de documentatie over de release van het apps platform.
De apps SAMENSTEL+ M/K, SAMENSTEL+ EZ/VOF, ADV+, PBC+ en WWFT+ maken gebruik van dit platform. Onder de informatiebutton onder "over" in een Cloud dossier zijn de versienummers te vinden, in dit geval "2020-12".
De volgende functionaliteiten zijn toegevoegd.
Nieuwe lay-out Documentenpagina
Ter ondersteuning van teams die werken aan grotere en complexere opdrachten heeft de Documentenpagina een nieuwe lay-out gekregen. Het design is gericht op de aanpassingen in de aftekenfuncties. Zo kan nu worden ingesteld dat een document of checklist door meerdere gebruikers moet worden afgetekend.
Het documentpaneel is naar rechts verplaatst zodat links op de pagina direct informatie wordt getoond over de voortgang van de opdracht. Beweeg de muis over een fase en u kunt zien in hoeverre de fase is afgerond en hoeveel documenten nog moeten worden opgesteld of gereviewed.
Als een document is afgetekend en er worden daarna nog wijzigingen in doorgevoerd, dan krijgt u daar nu melding van door middel van dit icoontje. Zo kunt u snel zien of er nog laatste wijzigingen zijn gedaan.
Als een gebruiker een document aftekent, worden de volgende icoontjes op de Documentpagina getoond waarmee u de voortgang kunt bijhouden.
- Gedeeltelijk opgesteld (
) - Nog niet alle opstellers hebben het document afgetekend.
- Gedeeltelijk gereviewed (
) - Nog niet alle reviewers hebben het document afgetekend.
- Opgesteld (
) - Alle opstellers in het aftekenniveau hebben het document afgetekend.
- Gereviewed (
) - Alle reviewers in het aftekenniveau hebben het document afgetekend.
- Gewijzigd sinds laatste review (
) - Als documenten zijn gewijzigd nadat de reviewer het had afgetekend, wordt dit icoon naast het betreffende document getoond.
Klik op het icoontje en de volgende informatie wordt getoond:
- Naam van de opsteller of reviewer die heeft afgetekend
- Datum van aftekening
- Bij wijziging na aftekening (
) wordt de naam getoond van de reviewer en wanneer de wijzigingen zijn gedaan.
Mappen en submappen zijn omringd met een lichte rand zodat u beter kunt zien welke documenten in welke map vallen.
Aftekenrollen en aftekenniveaus
Hiervoor was het mogelijk om documenten te laten aftekenen door één opsteller en maximaal twee reviewers. Dat is verleden tijd. De mogelijkheden voor aftekenen zijn uitgebreid en u kunt zelf rollen en aftekenniveaus instellen. Dit vereenvoudigt het opstellen van een audittrail en grote organisaties kunnen meerdere review workflows instellen.
In de kantoorlaag kunt u de rollen en aftekenniveaus wijzigen onder het tabblad Aftekenen. Er is een standaard schema opgesteld die u kunt gebruiken, maar u kunt ook een eigen schema opstellen. Stel de rollen in benodigd voor uw organisatie en zet een aftekenniveau op met een combinatie van verschillende rollen voor het aftekenen van verschillende (groepen) documenten. U kunt zoveel aftekenniveaus aanmaken als u wilt. Het toewijzen van de aftekenniveaus wordt vervolgens in de opdracht gedaan.
Om in een opdracht een ander aftekenniveau toe te passen op een document gaat u naar Meer acties () | Bewerken. De niveaus kunnen ook in de opdracht door gebruikers worden aangepast. Beweeg de muis boven een optie en klik op Edit.
Voor meer informatie, zie Aftekenniveaus aanpassen.
Data link (fx) toegevoegd aan de groepen in vragenlijsten en checklisten
Hiermee is het mogelijk om in de koppen van een (sub)groep teksten dynamisch te maken maken met informatie uit de opdracht.
In vragenlijsten ziet dat er als volgt uit:
In de checklisten ziet dat er als volgt uit:
Opties voor onderstrepen toegevoegd aan de invoer rij in de dynamische tabel
In een dynamische tabel kunnen invoer rijen worden toegevoegd. Deze rijen kunnen nu onderstreept worden en daar zijn verschillende opties voor. In eerdere versies was het onderstrepen alleen mogelijk voor totaalregels.
Tekenwissel toepassen in data links (fx)
Bij het ophalen van data uit de saldibalans is onderaan het scherm een optie toegevoegd om waarden tegenovergesteld te tonen. Zo is het mogelijk om creditbedragen toch positief te presenteren.
Data pagina
Gemaakte selecties op de kolommen en signalen blijven voor de gebruiker bewaard zodat bij het openen van het opdracht de selectie niet opnieuw hoeft te worden gemaakt.
Uitbreiding ondertekenen pdf's in vragenlijsten
Het is mogelijk gemaakt om bij de digitale ondertekening ook een handmatig getekende pdf te uploaden of vanuit Cloud toe te voegen. Klanten kunnen zo zelf kiezen uit 3 opties.
Problemen opgelost in 2020-12
De volgende problemen zijn opgelost met deze update.
- Na het invoegen van een dimensie-rij in een IFRS-tabel was de optie om een invoer rij toe te voegen niet beschikbaar.
-
In jaarrekeningen konden bouwers in de kantoorlaag de naam van een hoofdstuk niet goed invoeren door een probleem met de cursor.
- Diverse UI issues qua uitlijning en overloop van vertaalde tekst.
-
Performance issues met het zoeken naar consolidatie opdrachten.
- Instellingen voor decimalen werden niet goed toegepast in het document Materialiteit waardoor fouten in de berekening konden ontstaan.
-
Rekeningen die dynamisch automatisch zijn toegewezen werden niet altijd correct onder de juiste groep getoond.
- Zichtbaarheidsvoorwaarden in de checklisten werden niet altijd goed toegepast tenzij de pagina werd vernieuwd of de checklist opnieuw werd geopend.
-
De pagina einde ontbrak in de worksheets.
- #53781 Bij het openen van office documenten komt bij de eerste keer geen inlog popup meer.
- #55561 Transacties waren niet altijd zichtbaar voor de gebruiker. Dit is opgelost.
- #55560 Bij het inlezen van auditfile worden de ontbrekende rekeningen niet meer uit de oude jaren verwijderd.