Onderstaand vindt u de documentatie over de release van het apps platform.
De apps SAMENSTEL+ M/K, SAMENSTEL+ EZ/VOF, ADV+, PBC+ en WWFT+ maken gebruik van dit platform. Onder de informatiebutton onder "over" in een Cloud dossier zijn de versienummers te vinden, in dit geval "2020-09".
De volgende functionaliteiten zijn toegevoegd.
Digitale handtekening
Klanten kunnen de vraag krijgen om documenten te ondertekenen of bepaalde voorwaarden te accepteren tijdens een opdracht. In vragenlijsten is daarvoor een nieuwe functie opgenomen. De digitale handtekening is toegevoegd als antwoordoptie. Naast het opvragen van het bestand kan deze dan ook direct digitaal ondertekend worden.
De digitale handtekening biedt een veilige en efficiëntere manier om documenten te ondertekenen. Zodra u de vragenlijst naar klanten verstuurt kunnen zij direct het document ondertekenen of akkoord gaan met de voorwaarden met slechts een enkele klik.
Als de klant het document accepteert en ondertekent wordt een handtekeninglogboek aangemaakt. Deze kunt u downloaden en bevat de volgende informatie:
- informatie over de vragenlijst;
- de naam en het e-mailadres van de ondertekenaar;
- locatie van de ondertekenaar (als de klant toegang geeft tot de locatie);
- IP-adres van de ondertekenaar;
- datum van ondertekening;
- de documentnaam;
- MD5-hash van document.
Deze optie komt binnenkort beschikbaar in de diverse apps. De beschikbaarheid van deze functie zal vermeld worden in de releasenotes van de app.
Grotere bestanden uploaden
U kunt nu bestanden van maximaal 500MB uploaden naar de opdracht. Deze limiet van 500MB geldt per bestand.
Volgorde van documenten wijzigen bij printen in bulk
Als u een documentengroep aanmaakt voor printen in bulk kunt u de documenten verslepen en zo de volgorde makkelijker aanpassen. Zo kunt u makkelijker instellen in welke volgorde de documenten worden afgedrukt.
Dit geldt alleen voor groepen die u zelf aanmaakt. Groepen die al vooringesteld zijn in het product kunnen niet worden gewijzigd. Ook kunnen gebruikers geen wijzigingen aanbrengen in groepen die in de kantoorlaag zijn ingesteld door beheerders.
Alle groepen in checklists in- of uitklappen
Alle instructiegroepen in een checklist kunnen met de nieuwe knop () worden ingeklapt of weer uitgeklapt. Zo kunt u makkelijker en sneller door het document zoeken.
Lay-out referentiekopie
Als u een kopie ter referentie downloadt van de opdracht worden de vragenlijsten nu in de nieuwe lay-out weergegeven. In de PDF werd eerst nog de oude lay-out gebruikt.
Aftekenen
Gebruikers kunnen nu alleen hun eigen aftekening verwijderen. Gebruikers met een beheerdersrol kunnen daarnaast nog een aftekening van andere gebruikers verwijderen.
Ook komen er nu waarschuwingen op als de gebruiker het document wil aftekenen terwijl
- één of meerdere zichtbare instructies nog niet zijn afgetekend;
- de conclusie indien aanwezig nog niet is afgetekend;
- zichtbare instructies in de conclusie nog niet zijn afgetekend.
Problemen opgelost in 2020-09
Naast alle verbeteringen en nieuwe functies is er ook een aantal issues opgelost met deze update.
Checklists
- Er zijn opmaakproblemen verholpen in het tabblad Analyse in checklists.
- Er is een probleem verholpen in de Analyse-sectie waarbij geen figuren konden worden geselecteerd die onjuist gedefinieerd zijn in de API. Er komt een foutmelding op als het geselecteerde figuur geen uniek ID heeft.
Data-pagina
- Het tabblad Transacties was niet direct beschikbaar na een import vanuit desktop boekhoudsoftware. Gebruikers moesten eerst de pagina vernieuwen.
- In vergrendelde opdrachten stonden sommige onderdelen van de Data-pagina niet in alleen-lezen modus.
Jaarrekening
In de jaarrekening is een aantal problemen verholpen waarbij
- gebruikers de jaarrekening niet konden printen in opdrachten met een uitgebreide saldibalans;
- balansafwijkingen in dynamische tabellen niet werden gemarkeerd voor rijen met berekende waarden. Afwijkende saldi werden niet gemarkeerd met het stop icoon
;
- afwijkingen in dynamische tabellen niet werden gedetecteerd voor een Totaal-rij als een of meerdere rijen in de groep verborgen waren;
- het totale variantiepercentage voor samengevoegde invoerrijen in dynamische tabellen niet werd weergegeven in de jaarrekening en alleen getoond werd in de bewerkmodus van de tabel.
Overig
Tenslotte is een aantal algemene problemen opgelost waarbij
- er issues optraden in consolidatiedossiers die nog de oude Saldibalans gebruikten;
- de optie om alleen gegevens in te zien voor de dochterentiteit niet beschikbaar was;
- de optie Bewerken werd getoond naast saldi van de dochter;
- voorwaarden voor antwoorden niet naar behoren werkten in de nieuwe vragenlijst lay-out. Bestaande vragen kwamen niet op als parameter in de Zichtbaarheidsinstellingen;
- aantekeningen met een lange tekst niet goed werden weergegeven als gebruikers met de muis over het icoontje zweven;
- het decimaalteken voor het Resultaat rechts bovenin de pagina een waarde gaf die niet goed overeen kwam met het resultaatsaldo in de jaarrekening;
- een foutmelding opkwam als de gebruiker via de zoekfunctie naar een interne link in de opdracht zocht en via de zoekresultaten deze link wilde openen;
- de zichtbaarheid voor componenten niet naar behoren werkte;
- de instellingen voor decimalen in de kantoorlaag niet werden toegepast in de opdracht;
- de kopteksten voor tabbladen in de Productinstellingen niet consistent waren;
- er opmaakproblemen in het materialiteitsdocument opkwamen;
- de tekst voor het icoon Toevoegen (
) rechts bovenin onduidelijk was. Deze is aangepast.