In dit artikel leggen we uit aan de applicatiebeheerder hoe de module MAP wordt ingesteld. De handleiding is gebaseerd op Connector Financieel versie 2.6.0 en hoger.
Starten van het management programma voor alle instellingen
In de map waarin de Connector Financieel is geïnstalleerd, start u het toepassingsprogramma: "Caseware.Connector.Management.exe". Er wordt dan om een inlog gevraagd. Standaard kunt u inloggen met gebruikersnaam "admin" en wachtwoord "admin" tenzij dit door het bedrijf is aangepast.
De module MAP aanzetten
In het tabblad Algemeen vind u de optie MAP en kunt u deze activeren middels de checkbox voor de naam. Voor meer informatie over het in het algemeen instellen van Connector Financieel leest u meer in het artikel "Beheerdershandleiding Connector Financieel - inrichting algemeen".
Via Ok verlaat u dit tabblad en kunt u via de menuoptie Modules de module MAP openen.
Algemeen
Upload XBRL om het wijzigen van XBRL opties aan te zetten in het XBRL tab blad.
XBRL
URL voor aanmaken organisaties en URL voor XBRL instances
Deze links zijn vooraf in gegeven en zullen niet wijzigen.
Inloggegegevens
Geef de gebruikersnaam en wachtwoord op als de login gegevens tot MAP.
Userid Kantoor vertegenwoordiger
Indien de keuze is gemaakt door de administrator/systeembeheerder/applicatiebeheerder van het kantoor om niet automatisch in te loggen via userid en wachtwoord is het mogelijk om gebruik te maken van een kantoor gebruikersnaam.
In die gevallen mag het userid en wachtwoord niet worden ingegeven in de Administrator module en krijgt de gebruiker automatisch onderstaande dialog om in te loggen:
In bovenstaand formulier wordt dan automatisch de (kantoor) gebruikersnaam voorgesteld. Het wachtwoord dient de gebruiker zelf in te geven.
Bij voldoende autorisatie in MAP kan natuurlijk ook een eigen gebruikersnaam en wachtwoord worden gebruikt. Tijdens het verzendproces wordt de NAW-informatie in Caseware wordt gebruikt om een in MAP onbekende klant, automatisch aan te maken.
In dat geval dient aan deze (nieuwe) klant ook een MAP-gebruiker gekoppeld te worden.
De gebruiker krijgt in dat geval ook de mogelijkheid om een gebruiker te selecteren.
Tijdens het verzendproces wordt dan onderstaand dialog getoond:
Bij voldoende autorisatie in MAP kan natuurlijk ook een eigen gebruikersnaam en wachtwoord worden gebruikt. Voldoende autorisatie in MAP betekent in dit geval, dat deze gebruiker o.a. de bevoegdheid in MAP dient te hebben om (automatisch) een klant aan te maken en gebruikersinformatie te lezen.
Tijdens het verzendproces wordt de NAW-informatie in Caseware wordt gebruikt om een in MAP onbekende klant, automatisch aan te maken.
In dat geval dient aan deze (nieuwe) klant ook een MAP-gebruiker gekoppeld te worden.
De gebruiker krijgt in dat geval ook de mogelijkheid om een gebruiker te selecteren.
Tijdens het verzendproces wordt dan onderstaand dialoogscherm getoond:
Instellingen
Bij Instellingen is een keuze opgenomen MAS (Accordering door klant) en/of MUS (Directe aanlevering). Bij selecteren van één van beide zal deze keuze in de SBR Rapportage bij selecteren portaal MijnAccountantsPortal als verplicht gesteld zijn. Zijn beide geselecteerd dan zal in de SBR Rapportage de keuze voor MAS of MUS gemaakt moeten worden. Met de keuzeknop Standaard kan een voorkeurskeuze ingesteld worden voor MAS of MUS in een nieuw toegevoegd document SBR Rapportage.