In dit artikel leggen we uit aan de applicatiebeheerder hoe de module Yuki wordt ingesteld. De handleiding is gebaseerd op Connector Financieel versie 2.6.0 en hoger.
Starten van het management programma voor alle instellingen
In de map waarin de Connector Financieel is geïnstalleerd, start u het toepassingsprogramma: "Caseware.Connector.Management.exe". Er wordt dan om een inlog gevraagd. Standaard kunt u inloggen met gebruikersnaam "admin" en wachtwoord "admin" tenzij dit door het bedrijf is aangepast.
De module Yuki aanzetten
In het tabblad Algemeen vindt u de optie Yuki en kunt u deze activeren middels de checkbox voor de naam. Voor meer informatie over het in het algemeen instellen van Connector Financieel leest u meer in het artikel "Beheerdershandleiding Connector Financieel - inrichting algemeen".
Via Ok verlaat u dit tabblad en kunt u via de menuoptie Modules de module Yuki openen.
URL Accounting
Hier moet u het internetadres van uw Yuki Accounting omgeving invullen. Deze URL ontvangt u van Yuki.
URL Accounting info
Hier moet u het internetadres van uw Yuki Accounting Info omgeving invullen. Deze URL ontvangt u van Yuki.
API key
Hier kan de API key worden ingegeven. Hoe deze code gevonden kan worden staat beschreven in het artikel Cijfers importeren vanuit Yuki in Cloud.
Naast bovenstaande instellingen wordt om de volgende “Mapping informatie” gevraagd. Voor het online gebruik maken van de Yuki Suite is het noodzakelijk dat de instellingen als onderstaand worden vastgelegd.
Indien de keuze “Gebruik standaard rekeningschema” staat aangevinkt en “Landkeuze vast rekeningschema” op ‘NL’ is gezet, wordt ervoor gezorgd dat bij het gebruik maken van het standaard Yuki rekeningschema tijdens het inlezen van cijfers naar Caseware, de CaseWare mappingen automatisch worden toegewezen.