In de CaseWare Cloud apps is het mogelijk om de saldi te importeren vanuit SnelStart. In dit artikel worden de benodigdheden en het importproces beschreven.
SnelStart API Key
Om de cijfers te kunnen importeren moet een connectie worden gelegd vanuit het dossier en SnelStart. Deze connectie wordt gelegd met een API Key van de SnelStart de administratie. Deze API Keys staan in SnelStart en zijn als volgt op te vragen:
- Ga naar https://web.snelstart.nl/couplings/CaseWare om specifiek voor de connectie met CaseWare Cloud een sleutel te genereren.
- Log in met eigen SnelStart inloggegevens.
- U ziet het volgende scherm
- Klik op "Koppeling instellen':
- Klik op 'Ik ga akkoord'
- Kopieer de sleutel naar het klembord en bewaar of gebruik deze direct in het import proces
- Kopieer de benodigde sleutel om deze te gebruiken in CaseWare Cloud.
Per administratie is maar één sleutel nodig.
Wanneer u op nieuw naar de koppeling gaat ziet u de mogelijkheid om de sleutel te vernieuwen. Vernieuwd u de sleutel dan kan niemand met de aude sleutel data uit de administratie importeren
Importproces
De hieronder beschreven stappen voor het importeren van cijfers vanuit SnelStart zijn identiek voor alle CaseWare Cloud apps waarin gebruik wordt gemaakt van cijfers.
- Kies onder "Importeer vanuit de volgende platformen:" voor SnelStart.
- Geef de API Key in onder het veld "Authentication Token" en klik op ‘Login’.
- Op basis van de in stap 2 ingegeven sleutel wordt de juiste administratie geselecteerd. Maak een keuze of je ook de gegevens van voorgaande jaar wil importeren. Klik dan op ‘Importeren’:
De optie importeren van transacties is al wel beschikbaar. Het daadwerkelijk importeren van transacties is nog in ontwikkeling. - Het kan voorkomen dat niet alle grootboekrekeningen zijn gemapt. In het volgende artikel wordt uitgelegd hoe rekeningen gemapt moeten worden: Opdracht: Inlezen saldibalans