Binnen de Cloud-apps bestaan vragenlijsten. Met vragenlijsten kunnen vragen worden gesteld aan een contactpersoon, direct vanuit het dossier. De layout van de vragenlijst zorgt voor groot gebruiksgemak en eenvoudige communicatie tussen het kantoor en contactpersoon. Hier een kort overzicht van de functionaliteiten.
De vraagkaart
Een vragenlijst kan één of meerdere vraagkaarten bevatten. Een vraagkaart bevat de samenvatting (de titel) en vraag, het antwoordtype en de opmerkingen. Met deze layout kunnen onderwerpen behorende bij de vraag, makkelijker worden herkent.
Opmerkingen kunnen aan de vraagkaart worden toegevoegd nadat deze is verzonden naar de klant. Opmerkingen kunnen zowel door de klant als door de kantoormedewerker geplaatst worden. Wanneer er meer dan drie opmerkingen staan worden deze ingeklapt voor een overzichtelijker beeld.
Eenvoudig vragen aanmaken
Een nieuwe vraagkaart aanmaken gebeurd eenvoudig via het blauwe plusje. Hiermee selecteert u welke soort vraag u aan de klant wilt stellen. Lees hierover meer in artikel Een vragenlijst aanpassen.
Let op: wij adviseren om extra vragen toe te voegen voordat de vragenlijst wordt verstuurd of heropend. Bij het versturen of heropenen van de vragenlijst krijgt de klant een notificatie via de mail.
Navigatiebalk aan de linker kant van het scherm
Om de vragenreeks inzichtelijk te hebben is er een navigatiebalk aan de linker kant van het scherm zichtbaar. Deze geeft de gehele vragenlijst weer. Klik op een vraag of groep om hiernaartoe te navigeren.
Wanneer u de samenvatting (de titel) van een vraag invult, komt deze in de navigatiebalk te staan. Indien dit niet is ingevuld, worden de eerste letters van de vraag getoond.
Het is hierdoor eenvoudig om vragen en groepen binnen een vragenlijst te verplaatsen. Dit doet u door via de navigatiebalk de betreffende vraag of groep te selecteren en slepen.
Lees in artikel Informatie opvragen bij een klant en Een vragenlijst voltooien meer over het proces.