Wijzigingen Novak Controledossier 2019
Het Novak- werkprogramma Controle is geactualiseerd op basis van wet- en regelgeving.
Onderstaande staan de overige functionele en technische wijzigingen t.o.v. versie Novak Controledossier 2018.
Nieuwe features
Centrale productinstellingen
Let op: in het Novak Controledossier 2019 kan niet meer gewerkt worden zonder de centrale productinstellingen die met de Toolbox ingesteld kunnen worden. Om de productpaden in te stellen kunt u dit artikel raadplegen. Dit heeft de volgende voordelen:
- Gebruikers kunnen geen foute paden meer instellen, met bijbehorende synchronisatieproblemen tot gevolg;
- Gebruikers hoeven voor de conversie geen paden meer in te stellen, wat tijd en fouten bespaart;
- Indien er van server veranderd wordt, hoeven er geen paden per dossier meer veranderd te worden, maar dit kan door een eenmalige aanpassing door de beheerder.
- De beheerderstemplate is hiermee komen te vervallen. De content editor kan zelfstandig opgestart worden. Vanwege deze wijziging is het niet meer nodig een aparte server- en werkstation installatie te doen.
Op kantoor niveau kunnen hoofdstukken van sectiememo naar interim memo en eindejaars topmemo voorgedefinieerd worden
In de Content Editor kunnen de hoofdstukken voor de sectiememo op kantoor niveau uit- en aangezet worden onder Bestand | Novak Controledossier | Instellingen kerndocument(en)
In het volgende scherm kan het interimmemo of het eindejaarstopmemo geselecteerd worden en vervolgens met het rechtermuisknopmenu gekozen worden voor de "Default instellingen voor gekoppelde sectiememo's.
Per hoofdstuk kunt u aangeven welk onderdeel standaard open staat.
1) H = Hele hoofdstuk
2) VT = Vrije tekstveld
3) DL = Documentlinks
4) R = Risicolijst opnemen
5) COM = Commentaar uit leadsheets inlezen
6) CON = Conclusie opnemen
7) Lock = Hoofdstuk gelocked, gebruiker mag niet afwijken op klant niveau
Kantoorinstellingen tbv lay out werkprogramma
Op kantoorniveau kan nu in de content editor onder basisinstellingen worden voorgedefinieerd wat wordt weergegeven bovenin de werkprogramma's. Het gaat om:
- Bedragen;
- Beweringen;
- Risico informatie .
De risico's worden altijd weergegeven.
Overrulen posten in postenoverzicht & materialiteitsoverzicht in kader van risicogericht controleren
Middels een klik op de post aanwezig kolom kan in het postenoverzicht/materialiteitsoverzicht posten naar beneden toe overruled (uitgezet) worden in het kader van risicogericht controleren.
Aandachtspunten functionaliteit is toegevoegd aan het postenoverzicht & materialiteitsoverzicht
Werkprogramma's
Bovenin de werkprogramma's is het nu mogelijk om te klikken op te bedragen om een drill-down te krijgen van de onderliggende grootboekrekeningen.
Bovenin het werkprogramma wordt nu ook de risicosoort getoond.
Risico analyse overzicht
Document RA.01.01 "Risico analyse overzicht" is uitgebreid met twee kolommen zodat ook de motivatie van de inschatting van kans en impact van het risico wordt weergegeven.
De kolommen in het risico-overzicht kunnen nu middels het rechtermuismenu verborgen worden.
Er kan in het risico-overzicht gefilterd worden op de risicosoort.
Blauwe teksten verbergen
In document CP 04.02.15 "Overzicht materiële posten, processen en werkzaamheden" en CP.04.02.17 "Interne beheersingmatrix" kunnen blauwe teksten verborgen worden.
- Middels optie Beeld | overgeslagen teksten 'uitvinken' kunnen de blauwe teksten uitgezet worden
Flexibel hoofdstukken toevoegen in de Eindejaarstopmemo
In document CA.01.01.01 Eindejaarstopmemo is het nu mogelijk om via het rechtermuismenu vrije hoofdstukken toe te voegen. In het toegevoegde vrije hoofdstuk kunnen werkprogramma's gekoppeld worden als documentreferentie. De bij het gekoppelde werkprogramma behorende conclusie zal daarna automatisch in het eindejaarstopmemo getoond worden.
Verder zijn de volgende features toegevoegd:
- In document CI.02.03.01 Model attentiepunten serviceorganisaties is mogelijk gemaakt risico's aan te maken;
- Performance verbetering bij het openen van eindejaars topmemo;
- De bevindingen uit document CP.00.02 Postenoverzicht (ICBO) komen terug in document CE.00.01 Materialiteitsoverzicht (ACBO) en tevens zijn deze daar overschrijfbaar;
- De l/s zijn gelinkt aan een CBO-werkprogramma stap;
- De sectiememo's zijn gelinkt aan een specifieke werkprogramma stap.
Bugfixing
- #22147 - Als beheerder wil ik dat map CL toegevoegd wordt in de dossierindeling zodat de document in de CL serie in de juiste mappen terecht komen.
Nieuwe documenten
- CA.01.01.02 - Overzicht aandachtspunten
Gewijzigde documenten
CP010104 Model vastlegging inzicht in de entiteit assurance-opdracht
Nieuw:
Vraag 3
Neem een actueel (niet ouder dan 3 jaar) uittreksel van Kamer van Koophandel op in het cliëntdossier.
Verwijderde documenten
- Q document is verwijderd uit documentenbeheer en dossier templates