Vanaf de Managers 2019 kan niet meer gewerkt worden zonder de centrale productinstellingen die met de toolbox ingesteld kunnen worden. Zie hiervoor het artikel Toolbox - onderhouden producten. Dit heeft de volgende voordelen:
- Gebruikers kunnen geen foute paden meer instellen, met bijbehorende synchronisatieproblemen tot gevolg;
- Gebruikers hoeven voor de conversie geen paden meer in te stellen, wat tijd en fouten bespaart;
- Indien er van server veranderd wordt, hoeven er geen paden per dossier meer veranderd te worden, maar dit kan door een eenmalige aanpassing door de beheerder.
- De beheerderstemplate is hiermee komen te vervallen. De content editor kan zelfstandig opgestart worden.
In de Toolbox dienen de volgende paden met betrekking tot Managers 2019 of hoger ingesteld te worden:
- Manager Product(en) 201xx
- Caseware Content Editor Managers 20xx
- Managers Database Conversion 20xx
"Trigger componenten voor update" is opgenomen in de menu-opties van de Caseware Content Editor Managers. Hiermee worden alle onderdelen uit de Beheerderstemplate vervangen en kunnen de Caseware Content Editor Managers en Managers Database Conversion afzonderlijk gestart worden.
Onderstaande screenshots zijn gemaakt vanuit de SRA Controle Manager. Indien u een ander Manager product gebruikt kunnen de screenshots enigszins afwijken.
Caseware Content Editor Managers 20xx
Om de Caseware Content Editor Managers te starten dient u te klikken op de .exe van de "Caseware Content Editor Managers".
Kies in de Content Editor voor menu ‘Bestand ->Caseware Manager-> Padinstellingen’.
Hier dient u de SUP wachtwoord voor uw kantoor in te stellen en op "OK" te klikken.
Scan inbox instellingen:
Indien u gebruik maakt van scan inbox, dan dient u hierbij de locatie van scan inbox in te geven.
Instellingen t.b.v. communicatie met Scienta:
Indien u gebruik maakt van de Scientakoppeling, dan dient u dat hier in te stellen.
Managers Database Conversion 20xx
Deze stap is bedoeld om alle instellingen over te nemen die u in een eerder jaar van de Caseware Manager op kantoorniveau heeft verricht zoals: beheersing, gewijzigde werkprogramma’s, toegevoegde werkprogramma’s, kantooreigen documenten etc. Als u geen instellingen heeft aangepast of voor het eerst met het Caseware Manager gaat werken, kunt u deze stap overslaan.
NB: indien u converteert vanuit oudere jaren dient u de databaseconversies jaar voor jaar te doorlopen. Voor documentatie verwijzen wij u naar de installatiehandleiding beheerders van de betreffende jaren.
Om de kantoor database conversie te starten dient u te klikken op .exe van de "Managers Database Conversion".
U krijgt dan een scherm te zien waarin staat aangegeven wat er gaat gebeuren. In hoofdlijnen komt het erop neer dat de Caseware Manager overgezet wordt naar de structuur van het laatst geïnstalleerde jaar. Uw huidige Caseware Manager kantooromgeving blijft geheel intact.
Klik op de button ‘Start conversie’. Indien meerdere Managers geïnstalleerd staan dient u in het volgende scherm dient u aan te geven welk Manager Product u wilt converteren. De paden staan automatisch ingesteld doordat er gebruik wordt gemaakt van productsettings.
In de Samenstel Manager en Beoordelingsmanager zijn extra templates opgenomen voor conversie
Klik hierna op ‘OK’ en de conversie wordt gestart.
Als de conversie afgerond is kunt u het programma sluiten.