In deze handleiding leggen wij aan de gevorderde gebruiker, applicatie- of systeembeheerder uit hoe de Caseware Connectoren op de desktop geïnstalleerd moeten worden. Deze connectoren zijn nodig om verbinding te kunnen leggen met externe software systemen (Intermediairs/portalen/CRM systemen) en moeten daarvoor op elke desktop/werkplek/Citrix of RDS server worden geïnstalleerd.
We hebben de schermafbeeldingen gebaseerd op de Connector AuditCase maar deze zijn voor allen hetzelfde.
Deze handleiding is bedoeld voor de volgende Caseware Connectoren als u deze handmatig installeert.
- Caseware Connector AuditCase
- Caseware Global Portal (Hix en CreAim)
- Caseware Connector MijnAccountantsPortal
- Caseware Connector PinkWeb
- Caseware Connector Reeleezee
- Caseware Connector AFAS Profit
- Caseware Connector SRA Services
- Caseware Connector Fyndoo (Finan)
Minimaal benodigd zijn de volgende producten
- Caseware Working Papers 2018; zie Downloads Working Papers;
- Caseware Flashboard, zie Downloads;
- Caseware Connector Financieel 2.6.0 en hoger; zie Downloads Caseware Connectoren;
- De poorten 80 en 443 moet open staan;
- TLS 1.1 en 1.2 worden ondersteund.
Geblokkeerde install
Het kan voorkomen dat, na het downloaden, het bestand is geblokkeerd en waardoor de installatie niet goed wordt uitgevoerd. U kunt dit controleren aan de hand van deze FAQ. De connector AuditCase moet op elke werkplek worden geïnstalleerd voor het overhalen van CRM-gegevens of documenten. Het installeren van dit programma zal alleen goed verlopen indien u lokaal op de werkplek de rechten van administrator heeft.
Installatie
Start de installatie van de Connector door via de rechtermuisknop te kiezen uitvoeren als administrator. Het installatie bestand zal eerst worden uitgepakt waarna de installatie start door op 'Volgende' te klikken.
Kies op welke manier de Connector moet worden geïnstalleerd zoals in onderstaande voorbeeld:
Nadat u heeft aangegeven welke installatie moet worden uitgevoerd klikt u op 'Installeren'. Tijdens de installatie van de Connector hoeft er geen installatie locatie te worden opgegeven.
Zodra u op 'voltooien' hebt geklikt is de installatie van de Connector afgerond. Indien u wenst om de installatie wilt wijzigen/repareren/verwijderen is dit mogelijk om nogmaals het installatiebestand te openen.
Om gebruik te kunnen maken van de Connector zijn er aanvullende gegevens nodig die ingesteld worden in de Connector Financieel. De uitleg hierover kunt u vinden in het artikel Beheerdershandleiding Connector Financieel - inrichting algemeen. Hierin staan ook verwijzingen naar de diverse handleidingen voor de modules.