Met de Caseware Connector Pinkweb kunt u SBR publicaties aanleveren, PBCL versturen en gegevens aanvullen vanuit het ClientOnline Portaal. In dit artikel leest u hoe dit werkt.
Zie onze Beheerdershandleiding Caseware Connector Pinkweb voor de benodigdheden en installaties.
Met de Caseware Connector Pinkweb is het mogelijk om:
SBR te verzenden naar het portaal van Pinkweb
PBCL te synchroniseren met het portaal van Pinkweb
Beide toepassingen worden in de komende hoofdstukken verder toegelicht.
SBR
Het is mogelijk om een SBR Rapportage te verzenden naar het portaal van Pinkweb. Dit doet u door onderstaande stappen te volgen.
- Open de jaarrekening en werk deze bij via Document - Bijwerken.
- Open het SBR Rapport en werk deze bij via Document - Bijwerken.
- Stel het portaal in op Pinkweb via Instellingen - Portaal voor aanlevering.
De keuzevrijheid voor portalen wordt vanuit de Connector Financieel geregeld door de applicatiebeheerder. - Verzend het SBR via Connect - XBRL verzenden (Pinkweb - Client Online):
PBCL
Het is mogelijk om een PBCL (Prepared By Client List) te verzenden naar het portaal van Pinkweb, en vervolgens dit inclusief de antwoorden en de documenten weer te importeren in het Caseware dossier.
a. Aanmaken PBCL (Pinkweb): PBCL verzenden naar het Pinkweb portaal.
b. Ophalen antwoorden PBCL (Pinkweb): de antwoorden inclusief alle documenten ophalen uit het Pinkweb portaal.
In de volgende paragrafen worden beide processen beschreven.
a. Aanmaken PBCL (Pinkweb)
Voor het verzenden van uw PBCL lijst naar de klant via het Pinkweb portaal volgt u de volgende stappen.
1. Start de Caseware Connector CRM en Workflow op vanuit het Flashboard
2. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn overgenomen vanuit de Instellingen CaseWare Connector Financieel - Module Pinkweb. Indien dit niet standaard is ingevuld, dienen deze gegevens op dit moment te worden ingevuld. Klik daarna op de verversknop rechts van 'Klant Pinkweb' om de klant te zoeken en te koppelen aan het Caseware dossier.
3. Klik op de verversknop rechts van 'Klant Pinkweb' om de klant te zoeken en te koppelen aan het Caseware dossier. Er wordt een lijst getoond van de klanten die in Pinkweb Online zijn aangemaakt:
Om een klant te kunnen koppelen aan het Caseware dossier dient het KvK-nummer en de Internal_Id uit Pinkweb overeen te komen met het KvK-nummer en Cliëntnummer in de opdrachteigenschappen in Caseware.
4. Na het selecteren van de juiste klant klikt u op 'Opslaan' en sluit u de Caseware Connector CRM af met het kruisje.
5. Ga naar de Dossierindeling en open '2.1.2 Documentenbeheer'.
6. Zet een vinkje in de kolom 'In dossier opnemen' achter het document '3.0.1 Op te leveren stukken'.
7. Klik op Dossier - Dossier aanvullen zodat het document '3.0.1 Op te leveren stukken' wordt toegevoegd aan het dossier en sluit dit document af met 'Afsluiten'.
8. Open het document 3.0.1 Op te leveren stukken:
9. Om de uitwisseling naar Pinkweb mogelijk te maken, dienen de eerste en de laatste vraag altijd met "(Opnieuw) insturen" te zijn beantwoord.
Alle vragen worden automatisch gegenereerd en zijn gebaseerd op de cijfers van het huidig boekjaar van het dossier. Deze vragen kunnen verschillende kleuren hebben:
- Zwart: deze vraag is relevant omdat er bedragen geboekt zijn op de gekoppelde mappingen.
- Blauw: deze vraag is niet relevant omdat er geen bedragen geboekt zijn op de gekoppelde mappingen.
10. De beschikbare antwoordtypen zijn door Caseware voorgedefinieerd en gekoppeld aan verschillende acties.
Hieronder worden de verschillende antwoordmogelijkheden besproken.
- (Opnieuw) insturen: zorgt ervoor dat deze vraag verzonden wordt naar het Pinkweb portaal.
- Niet insturen: zorgt ervoor dat deze vraag niet verzonden wordt naar het Pinkweb portaal.
- Reactie klant: wanneer de antwoorden van de klant worden geïmporteerd in Caseware, dan krijgt de betreffende vraag automatisch dit antwoord.
- Afgehandeld: zorgt ervoor dat een vraag de status afgehandeld krijgt, dus de vraag is volledig beantwoord en er zijn geen verdere acties nodig.
11. Vóór elke vraag is een dropdown menu aanwezig met drie opties.
Hieronder worden de verschillende opties besproken:
- leeg: dit is de standaard waarde en zorgt ervoor dat alle relevante vragen eigenlijk op Aan staan.
- Aan: met deze optie kan een niet-relevante vraag geactiveerd worden om te worden verzonden naar de cliënt.
- Uit: met deze optie kan een relevantie vraag gedeactiveerd worden om niet worden verzonden naar de cliënt.
Door een niet-relevante vraag te activeren met 'Aan', is het vooralsnog mogelijk om deze vraag op 'Niet insturen' te zetten. In dit geval wordt een nummer toegekend aan de vraag, welke later van toepassing kan zijn:
12. Nadat alle vragen zijn doorgenomen, klik op PBCL - Aanmaken PBCL (Pinkweb) om de vragen te verzenden naar het Pinkweb Portaal.
b. Ophalen antwoorden PBCL (Pinkweb)
Nadat de cliënt de vragen heeft beantwoord, kunnen de antwoorden en de daaraan gekoppelde documenten worden geïmporteerd in het Caseware dossier.
1. Open het document 3.0.1 Op te leveren stukken.
2. Klik op PBCL - Ophalen antwoorden PBCL (Pinkweb):
3. De antwoorden van de klant en de daarbij behorende documenten worden nu geïmporteerd en er vinden twee acties plaats:
- In het document 3.0.1 Op te leveren stukken, staan de antwoorden 'Reactie klant'.
- In de dossierindeling wordt automatisch een map aangemaakt met de naam zoals deze is ingesteld in de instellingen van de Caseware Connector Financieel - Module Pinkweb. Alle door de cliënt ingestuurde documenten worden onder deze map geplaatst.