Voor de systeem- of gevorderde applicatiebeheerder leggen wij hier uit hoe u de Caseware Software moet installeren voor de beste werking van het systeem. Zo kunnen wij u goed ondersteunen en de garantie geven voor de hoogste performance.
De Onderdelen
De CaseWare Software bestaat uit een aantal onderdelen die gecombineerd uw oplossing vormen. De basis bestaat uit:
- CaseWare Working Papers (Desktop installatie)
- Flashboard (Server installatie)
- Connector Office (optioneel) (Desktop installatie)
- SQLite ODBC Driver
Daarnaast installeert u een aantal sjablonen voor de werkzaamheden die u doet.
Samenstellen
- Financials (Server installatie)
- Een Samenstel Manager met daarin de door u gewenste content (Bijvoorbeeld de CaseWare Samenstel Manager of SRA Samenstel Manager) (Server installatie)
- Voor CaseWare Business klanten is er de Corporate Manager (Server installatie)
Beoordelen
- De SRA Beoordelings Manager of een inrichting in een van de andere Manager producten waarmee u de opdrachten kan uitvoeren. (Server installatie)
Controleren
- Een Controle Manager met daarin de door u gewenste content (Bijvoorbeeld de SRA Controle Manager of NOVAK Controle dossier) (Server installatie)
Koppelen (Koppelen met financiële-, crm-, workflow applicaties en portalen)
Het koppelen met andere applicaties is (deels) optioneel en mogelijkheden zijn afhankelijk van de te koppelen applicatie.
- Connector Financieel (Server installatie)
- Diverse Connectoren voor koppelingen met financiële-, crm-, workflow applicaties en portalen tbv indienen SBR, PBCL en Documenten (Desktop installaties)
Voor beheer:
- Toolbox (Desktop installatie)
- DataStore Administration Tool (Desktop installatie)
Hoe installeert u de software (basis).
Wij adviseren om alle onderdelen lokaal voor de gebruiker beschikbaar te hebben. Alleen dan kan de beste performance worden gewaarborgd.
Een deel van de Software installeren we op de server en een deel van de software moet op de werkomgeving van de gebruiker worden geïnstalleerd. Daarnaast wordt een deel van de software die op de server is neergezet via het synchronisatie mechanisme (Flashboard) naar lokaal gebracht.
We volgen hiervoor de volgende werkwijze. Deze werkwijze is voor een deel door onze consultants geautomatiseerd met behulp van een installatiescript die zij gebruiken in hun dienstverlening. Neemt u contact op voor meer informatie.
Fileserver
We Starten met het installeren van software op de FileServer. Hievoor logt u bij voorkeur in op de FileServer en creëert u een hoofdfolder (CWLib) in bijvoorbeeld een aangemaakte Share CaseWareSoftWare. Let er op dat deze folder niet te ver in de boomstructuur wordt weggezet. De gebruiker moet deze kunnen benaderen als Bijvoorbeeld Z:\CaseWare\CWLib of \\<fileserver>\<share>\CWLib. Onderstaande uitleg wordt gebaseerd op aanwezigheid van een folder F:\CaseWare\CWLib (lokaal voor de server) die voor gebruikers via Z:\CaseWare\CWLib kan worden gevonden. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van Samenstel en Controle producten met de SRA content
- Installeer Financials in het pad F:\CaseWare\CWLib
- Geïnstalleerd wordt Financials en de diverse Taxonomiën. Deze laatste bevattten zeer veel kleine bestanden en daardoor zal de installatie de nodige tijd duren.
- Installeer de SRA Samenstel Manager in het pad F:\CaseWare\CWLib
- Installeer de SRA Controle Manager in het pad F:\CaseWare\CWLib
- Installeer het Flashboard in de map F:\CaseWare\CWLib, selecteer server installatie
- Installeer de Connnector Financieel in de map F:\CaseWare\CWLib
Structuur op de server is nu:
F:\CaseWare\CWLib\CaseWare Connector Financieel
\CaseWareServer
\Financials
\SRA CCM <versie>
\SRA CSM <versie>
\Taxonomie
Maak de folder F:\CaseWare\CWLib\Sjablonen aan waar u de kantoor sjablonen neerzet (mogelijk worden deze door de inrichtingspartner aangemaakt)
Ga naar de Desktop.
Desktop (is ook lokale schijf in Terminal Server en Citrix)
- Zorg ervoor dat het Microsoft Office systeem al is geïnstalleerd voordat de installatie van Working Papers wordt uitgevoerd.
- Vanuit de desktop is Z:\CaseWare\CWLib bereikbaar en is de bovenstaande structuur te zien.
- Installeer CaseWare Working Papers in het standaard pad C:\Program Files (x86)\CaseWare. Zie de diverse handleidingen in deze sectie voor meer informatie.
- Installeer de Connector Office in het standaard pad (facultatief)
- Installeer benodigde connectoren voor connecties naar gewenste andere applicaties (exclusief Connector Financieel)
- Maak een Folder CaseWare aan in de root van C: (C:\CaseWare)
- Kopieer nu de de folders onder Z:\CaseWare\CWLib naar C:\CaseWare:
\CaseWareServer
\Financials
\Sjablonen
\SRA CCM <versie>
\SRA CSM <versie>
\Taxonomie - Op de locale schijf ontstaat nu de structuur zoals ook op de fileserver wordt gezien. De folders C:\CaseWare\Financials\Beheerders template, C:\CaseWare\SRA CCM <versie>\Beheerders template en C:\CaseWare\SRA CSM <versie>\Beheerders template zijn lokaal niet nodig en kunnen worden verwijderd. Met ingang van 2019 versies zijn deze niet meer aanwezig.
- Installeer de Toolbox in het pad C:\CaseWare
- Installeer de SQLite ODBC driver
- Maak een map aan Dossiers in de C:\CaseWare structuur. Deze map gebruikt voor de dossiers die van SmartSync technologie (Cloud of SmartSyncServer) of Signout lokaal worden neergezet om in te gaan werken. Deze map kan ook op een andere lokale partitie worden gezet.
- Structuur lokaal op de werkomgeving is nu:
C:\CaseWare\CaseWare Connector Financieel
\CaseWareServer
\Dossiers
\Financials
\SRA CCM <versie>
\SRA CSM <versie>
\Toolbox
\Taxonomie
Wat doe ik na installatie
Instellen Producten (eenmalig)
- Start de Toolbox op en kies, na inloggen (admin/admin als standaard), voor menu Diverse | Onderhouden Producten
- Via Bestand | Nieuw selecteer de folder Z:\CaseWare\CWLIB\CaseWareServer\Dashboard
- Conform de handleiding Toolbox - onderhoud producten stelt u alle producten in die relevant zijn.
- Kopieer de mappen onder de structuur Z:\CaseWare\CWLIB\CaseWareServer (Dashboard en Script) naar C:\Program Files (x86)\CaseWare\Template
Instellen beveiliging
- Open DataStore Admin Tool
- Stel de beveiliging in voor dossier toegang
Applicatiebeheerders
Applicatiebeheerders die bewerkingen gaan uitvoeren in de content van Financials en Managers of daarin instellingen willen aanpassen moeten op de werkplek Content Editor Financials en/of Content Editor Managers installeren. Daarnaast is de Jaarlijkse Database Conversion Tool nodig om eenmalig de kantooromgeving van de huidige versie geschikt te maken voor de volgend jaar versie.