Om bestanden of gegevens op te vragen bij een contactpersoon kunt u een bestandsverzoek aanmaken. U kunt deze optie gebruiken als u een nieuw bestand nodig heeft, of als u voor een bestaand bestand een update wilt vragen. U kunt bijvoorbeeld bestanden voor de belasting opvragen, of een verzoek indienen dat een contactpersoon een handtekening plaatst in een al bestaand PDF.
Een bestandsverzoek is een bericht, gericht op één of meerdere contactpersonen, waaraan het bestaande bestand wordt toegevoegd en u vraagt de gewenste wijziging of toevoeging te doen. Als er sprake is van een deadline kan een vervaldatum worden opgegeven. Het bestandsverzoek is na het versturen te monitoren in Caseware Cloud.
Een nieuw bestand opvragen
Een update vragen voor een al bestaand bestand
Een bestandsverzoek monitoren
Een nieuw bestand opvragen
Als u wilt dat een contactpersoon een bestand upload naar Caseware Cloud kunt u een bestandsverzoek aanmaken.
Een bestandsverzoek aanmaken
1. U heeft de rol Lezer nodig en uw contactpersoon de rol Entiteitsmedewerker.
2. Klik op Activiteiten in het Cloudmenu.
3. Klik op Nieuw | Bestandsverzoek
4. Voer de relevante Entiteit in om een lijst weer te geven met alle contactpersonen die toegang hebben tot die entiteit.
5. Voeg de contactpersonen voor dit verzoek toe aan de lijst met ontvangers en klik op Volgende.
6. Vul het Onderwerp in en voeg een beschrijving toe.
Als uw beheerder meldingen heeft ingeschakeld: Klik op Volgende en geef nog een Aanvullend bericht op indien gewenst. Dit bericht wordt dan aan de e-mailnotificatie toegevoegd die naar uw contactpersonen wordt verstuurd. Voor meer informatie over e-mailnotificaties zie E-mail (Instellingen)
7. Klik op Voltooid.
Het bestandsverzoek is nu aangemaakt en toegewezen.
Een update vragen voor een al bestaand bestand
Het is mogelijk dat een klant wijzigingen of toevoegingen dient te doen aan een bestaand bestand. Wanneer dit het geval is kan het bestaande bestand worden verstuurd via Caseware Cloud met behulp van een bestandsverzoek.
1. U heeft de rol Lezer nodig en uw contactpersoon de rol Entiteitsmedewerker.
2. Klik op Activiteiten in het Cloudmenu.
3. Klik op Nieuw | Bestandsverzoek.
4. Voer de relevante entiteit in. Een lijst met contactpersonen die toegang hebben tot die entiteit wordt nu weergegeven.
5. Voeg de contactpersonen voor dit verzoek toe aan de lijst met ontvangers en klik op Volgende.
6. Vul het Onderwerp in en voeg een beschrijving toe.
7. Klik op Bestanden bijvoegen en Bestaand om een bestand toe te voegen dat al geüpload is naar Caseware Cloud, of kies voor Bestanden | Upload om op uw computer te bladeren en een bestand te zoeken.
8. Klik op Voltooid.
U heeft nu een verzoek aangemaakt om een bestaand bestand te updaten.
Een bestandsverzoek monitoren
In Caseware Cloud zijn bestandsverzoeken in te zien via het Caseware Cloud menu Activiteiten.
1. Klik op Activiteiten in het Cloudmenu
2. Klik in het activiteitenmenu op Bestandsverzoeken
U heeft nu een overzicht van alle bestandsverzoeken met hierbij informatie over de status.
3. Klik op een bestandsverzoek en een detailoverzicht verschijnt waarin u de details kunt inzien.