Op 15 juli hebben alle gebruikers het nieuwe platform gekregen, gebaseerd op Working Papers 2017. In dit artikel leest u meer over de gevolgen hiervan.
Uw dossiers voor migratie naar Working Papers 2017 platform
Wij gaan er van uit dat alle onderhanden dossiers zijn gemaakt op basis van een Manager met de versie 2016 of 2017. In het Flashboard kunt u eenvoudig uw Manager versie controleren. Heeft u dossiers onderhanden die gebaseerd is op een oudere versie, welke niet meer door ons wordt ondersteund? Zorg dan dat u deze afwerkt voordat de upgrade plaatsvindt.
Uw dossiers na migratie naar Working Papers 2017 platform
Opent u dossiers die gebaseerd zijn op een Manager versie 2015 of ouder? Dan krijgt u een melding en staan de CaseView documenten op alleen lezen. Dit betekend dat u lopende dossiers gebaseerd op een Manager versie 2015 en 2014 niet meer kunt bewerken. Bent u niet zeker van de gebruikte Manager versie (jaar) of weet u dat dit van een versie 2013 of ouder is, voor dan eerst een vergrendelactie uit VOOR u CaseView Documenten gaat openen.
Voor de volledigheid attenderen wij u op de kantoorsjablonen. Het is belangrijk dat u de laatste versie van een Manager gebruikt. Dit betekent dat u deze upgrade nadat een nieuwe jaarversie van een Manager in de Azure omgeving beschikbaar komt.
Gebruik van Content Editor Financials
Het gebruik van de Content Editor Financials is na migratie naar het Working papers 2017 platform tijdelijk niet meer mogelijk. Op de releasekalender vind u de informatie wanneer de vernieuwde Content Editor Financials beschikbaar komt. Zijn er noodzakelijke wijzigingen in uw omgeving waarbij u dit programma nodig heeft, voer deze dan voor 15 juli uit.
Migratie naar WP 2017 platform voor 15 juli
Nadat u contact heeft gehad met CaseWare over de migratie voor 15 juli, mag u de volgende stappen volgen:
Controleer of u bent ingelogd op de Citrix Receiver met het gebruikelijk @casewareonline.eu account.
Klik hiervoor met de rechtermuisknop op het Citrix icoon aan de rechterkant op de taakbalk. Als er in het menu staat “Log Off” dan bent u al aangemeld en kunt u door naar de volgende stap. Wanneer er staat “Log On” dan klikt u erop en meld u zich aan.
Open een browser venster in uw lokale (Chrome, IE, Firefox), dus niet vanuit de chrome pagina die u heeft geopend vanuit CitriX. en browse naar de volgende pagina: https://cwonazure.cloud.com. Log hier in met het @casewareonline.eu account. Indien u de CaseWare on Azure applicaties start vanuit de browser hoeft u alleen het adres te gebruiken die hierboven vermeld staat.
Klik na het inloggen rechtsboven op het tandwiel icoontje en kies voor “Account Instellingen”.
Klik op de optie “Citrix Receiver Activeren”. Er zal een bestand worden gedownload met de naam “receiverconfig.cr”, dit bestand mag worden uitgevoerd.
Klik in het scherm wat naar voren komt op de knop “Add”.
Vervolgens komt de Citrix Receiver in beeld met het inlog scherm. Log hier nogmaals in met het @casewareonline.eu account.
Het nieuwe CaseWare scherm verschijnt in de Citrix Receiver met daarin de applicaties. Klik rechtsboven op het tandwiel icoontje en klik op de optie “Accounts”.
In het vervolg scherm ziet u twee accounts beide met de naam Store waarvan één “Primary” is, selecteer dit account en klik op de knop “Remove”.
Het juiste account blijft bestaan. klik op OK. Hierna kunt u weer bij CaseWare on Azure en kunt u gebruik maken van Working Papers 2017.
Mocht de bovenstaande optie niet werken kijk dan naar het volgende artikel: https://support.caseware.nl/hc/nl/articles/360000118958-Handmatig-Citrix-Receiver-opnieuw-instellen-.