Als u een vragenlijst heeft gemaakt kunt u deze naar wens aanpassen. Hieronder vindt u een aantal opties om uw vragenlijst mee aan te passen.
Guidance toevoegen
De vragenlijst opdelen
Vraagkaart toevoegen aan de vragenlijst
Vraagkaarten aanpassen in de vragenlijst
De zichtbaarheidsinstellingen wijzigen
Een vraagkaart aan een vraag in een checklist koppelen
Guidance toevoegen
Bovenaan iedere vragenlijst is guidance toegevoegd.
U kunt deze gebruiken om uw contactpersonen extra uitleg te geven over de vragenlijst of de vragen die u stelt meer context geven.
Guidance toevoegen aan een document:
Klik in het bovenste, gele, tekstveld met de titel Guidance.
Voer de extra instructies in die u uw klant mee wilt geven voor deze vragenlijst. Als u klaar bent klikt u buiten het veld om verder te gaan.
De Guidance is nu toegevoegd.
De vragenlijst opdelen
In checklists en vragenlijsten wordt alle inhoud van het document opgedeeld in een of meer groepen.
Een groep toevoegen aan een vragenlijst:
Om een groep toe te voegen klikt u op + Groep.
De groep heet standaard Nieuwe groep. U kunt de naam aanpassen in het tekstveld.
Vraagkaart toevoegen aan de vragenlijst
Als er een groep is aangemaakt kunt u een of meerdere vraagkaarten toevoegen. Deze kunnen onderverdeeld worden in gewone vragen die de klant kan beantwoorden of als taken die uitgevoerd moeten worden voor de opdracht.
Een vraag toevoegen:
Om een vraag toe te voegen klikt u op + die onder de groep of tussen bestaande vragen in zichtbaar wordt als de muis over dat gebied gaat.
Iedere vraag bestaat uit drie onderdelen:
Samenvatting - een korte omschrijving van de vraag of taak;
Omschrijving - de vraag of taak voor de klant;
Antwoord - hier geeft de klant informatie of bestanden op.
Indien gekozen is voor het type Picklist of Multi Picklist wordt ook nog de keuze "Overige" in opties meenemen kiesbaar.
Er is nu een lege vraag toegevoegd aan uw document. De standaard naam voor de vraag is Nieuwe vraag.
Vraagkaarten aanpassen in de vragenlijst
Als er een groep is aangemaakt kunt u een of meerdere vraagkaarten toevoegen. Deze kunnen onderverdeeld worden in gewone vragen die de klant kan beantwoorden of als taken die uitgevoerd moeten worden voor de opdracht.
Een vraag toevoegen:
Om een vraag toe te voegen klikt u op + die onder de groep of tussen bestaande vragen in zichtbaar wordt als de muis over dat gebied gaat.
Iedere vraag bestaat uit drie onderdelen:
Samenvatting - een korte omschrijving van de vraag of taak;
Omschrijving - de vraag of taak voor de klant;
Antwoord - hier geeft de klant informatie of bestanden op.
Indien gekozen is voor het type Picklist of Multi Picklist wordt ook nog de keuze "Overige" in opties meenemen kiesbaar.
Er is nu een lege vraag toegevoegd aan uw document. De standaard naam voor de vraag is Nieuwe vraag.
De zichtbaarheidsinstellingen wijzigen
U kunt ook de zichtbaarheidsinstellingen voor een vraag wijzigen.
Open het document en de vraagkaart waar u de zichtbaarheidsinstellingen voor wilt wijzigen.
1. Klik op het icoon met de drie punten (•••) naast de samenvatting;
2. Ga naar Instellingen om de vragenlijst aan te passen.
3. Klik op de knop Bewerk zichtbaarheid onderaan het scherm.
4. Klik op Verberg om de zichtbaarheid aan te passen (verberg of toon).
5. Klik op enige om te kiezen wanneer de zichtbaarheid wordt aangepast (als aan alle of aan enige voorwaarden zijn voldaan).
6. U kunt een Voorwaarde toevoegen.
De vereisten voor de geselecteerde voorwaarde verschijnen dan in het venster.
7. Vul de criteria in voor de nieuwe voorwaarde.
8. Klik nogmaals op Voorwaarde toevoegen als u meer wilt instellen.
Als u alle wijzigingen heeft aangebracht die u wilt, klik dan op het icoon Weergave bewerken aan/uitzetten bovenaan het document om uw wijzigingen op te slaan.
Een vraagkaart aan een vraag in een checklist koppelen
Het komt vaak voor dat u uw klant iets moet vragen voordat u een checklist kunt afronden. Als u iets wilt vragen over een specifieke vraag in een checklist, dan kunt u in de vragenlijst daar een vraag aan koppelen. Als uw klant heeft gereageerd en u heeft het antwoord geaccepteerd, dan wordt het genoteerd bij de checklist.
Een vraag koppelen aan een checklist:
1. Klik op het icoon met de drie punten (•••) en Link naar Checklist.
2. Er opent een venster waarbij u een checklist in de opdracht kunt selecteren en u vervolgens de bijbehorende vraag in de checklist kiest.
3. Klik op opslaan.
Het antwoord van de klant wordt pas bij de checklist geplaatst als het antwoord in de vragenlijst is geaccepteerd.