Met behulp van de functie 'Beheerder instellingen' is het mogelijk om een gepersonaliseerde weergave aan te maken met welke kolommen standaard op elke Cloud-pagina worden weergegeven voor contacten en personeel. Cloud wordt geleverd met voor gedefinieerde weergaven, maar er kunnen ook nieuwe overzichten gemaakt en naar behoefte toegewezen worden. De gebruikers kunnen ook de mogelijkheid krijgen om te schakelen tussen meerdere beschikbare weergaven.
Creëer een nieuwe overzicht
Een nieuw overzicht wordt gemaakt vanuit Instellingen.
Om een nieuwe overzicht te maken:
- Voor het creëren of wijzigen van nieuwe gepersonaliseerde weergave zijn Beheerder of Beheerder Instellingen rollen noodzakelijk.
- Selecteer in het Cloud menu Instellingen
- Selecteer Personaliseren | Weergave
- Selecteer Nieuw en kies vervolgens de juiste onderdeel waarvoor het nieuwe overzicht gemaakt wordt
- Geef geselecteerde overzicht een naam en wie toegang heeft tot de overzicht (medewerkers, contacten of beide)
- Selecteer
als er nieuwe kolommen toegevoegd moeten worden
Tip: Kolommen kunnen opnieuw geordend worden met behulp van het pictogram voor het opnieuw ordenen ().
- Stel de kolombreedte in door in de dropdown de gewenste Wijdte van de kolom te kiezen.
- Wijzig de filterinstellingen in de zijbalk Filters. Alle filters die toegevoegd zijn, worden automatisch toegepast op het overzicht dat gemaakt is.
- Selecteer Opslaan.
De gepersonaliseerde overzicht is nu toegevoegd en kan nu worden toegewezen aan de gewenste gebruikerstypen.
Gepersonaliseerde overzicht toewijzen
Wanneer een nieuw overzicht gecreëerd wordt, moet er worden aangegeven welke gebruikerstypen toegang tot dit overzicht hebben en of deze standaard word weergegeven.
Gepersonaliseerde overzicht toewijzen:
- Voor het toewijzen van een gecreëerde overzicht zijn Beheerder of Beheerder Instellingen rollen noodzakelijk.
- Selecteer in het Cloud menu Instellingen
- Selecteer Personalisering | Weergave
- Selecteer het gewenste onderdeel en overzicht vanuit de lijst
De volgende eigenschappen kunnen nu gewijzigd worden:- Als standaard weergave instellen.
- Overzicht beschikbaar maken voor bepaalde gebruikers of voor iedereen
- De vinkjes aan de rechterkant geven aan:
- welke weergaven zijn voor gedefinieerd (deze weergaven kunnen niet worden bewerkt of verwijderd)
- welke zijn ingesteld als standaardinstellingen voor medewerkers en contactpersoon
- Als standaard weergave instellen.