U bent een nieuwe opdracht gestart en het dossier geopend. Hieronder vindt u uitleg en aanwijzingen over het uitvoeren van de eerste stappen.
Instellingen dossiereigenschappen
Starten met de opdracht
Instellingen dossiereigenschappen
Wanneer voor het eerst een nieuw dossier geopend wordt, dan verschijnt automatisch het venster met de dossier eigenschappen. Deze kunnen ingesteld worden voor dat u begint te werken aan de opdracht.
In het pop-up venster kunt u de volgende eigenschappen instellen:
Workflow |
Selecteer een fase voor de status van de werkzaamheden van het dossier |
Taaknummer |
Voer het taaknummer van het bedrijf in. |
Handelsnaam |
Hier staat de handelsnaam van het bedrijf. Deze wordt automatisch vanuit de entiteit gegevens in Cloud overgenomen. |
Einddatum jaar |
Kies een einddatum van het jaar voor deze opdracht. |
Tweede Beoordelaar |
Indien wenselijk kan hier een tweede beoordelaar worden gekozen. Deze keuze kan niet meer ongedaan worden. |
Vergrendelen |
Wanneer u klaar bent met uw werkzaamheden kunt u de opdracht vergrendelen. Het dossier gaat dan in een read-only status. U kunt dan geen aanpassingen meer uitvoeren. |
Zodra de eigenschappen voor de opdracht bijgewerkt zijn selecteert u de knop Opslaan.
Starten met de opdracht
Wanneer de opdracht gestart wordt is slechts één checklist zichtbaar: 1.01 Aanvaarding opdracht.
Nadat deze checklist is doorlopen en alle vragen zijn beantwoord, bouwt het programma zich automatisch op door alleen relevante onderdelen te tonen. Dit vermindert de hoeveelheid tijd die besteedt wordt aan het bepalen welke werkzaamheden vervolgens uitgevoerd moeten worden.
Wanneer een checklist is afgerond kan deze afgetekend worden. Het percentage balkje zal pas wijzigen zodra ook de beoordelaar alles heeft beoordeeld en de checklist heeft afgetekend.
Wanneer de eerste checklist is afgerond, kunt u de saldibalans inlezen.