Voor de reviewer is het van belang om bij de review snel inzicht te hebben in wijzigingen en aanvullingen in het dossier en de onderdelen uit het dossier die akkoord zijn af te tekenen.
Met behulp van de beschikbare review tools in de Cloud apps is het gemakkelijk om documenten en de jaarrekening te kunnen reviewen. In dit artikel wordt uitgelegd welke mogelijkheden hiervoor geboden worden.
Reviewen en aftekenen
Binnen de cloud apps kunnen checklisten, VJP's, saldibalans en issues kunnen worden afgetekend door de opsteller en de reviewer.
Aftekenen van een checklist
Er zijn 3 manieren om een checklist af te tekenen door de opsteller of reviewer. Wanneer het werk in een checklist is afgerond, kan deze worden afgetekend.
1. Klik op het icoontje rechts boven in binnen een checklist om vervolgens te kunnen aftekenen als een opsteller of reviewer;
2. Klik op het icoontje bij betreffende checklist om deze buiten een checklist in het documenten overzicht te kunnen aftekenen;
3. Vanuit Meer opties (1) kan een gebruiker Aftekenen (2) aanzetten om in het documenten overzicht te kunnen inzien wie betreffende checklist heeft afgetekend . Vanuit de overzicht kunnen checklisten ook worden afgetekend (3);
Door met de muis over het voortgangsrondje te zetten zal een gebruiker inzien wat er nog ontbreekt aan aftekening.
Voor de opsteller zal het rondje blauw worden, reviewer groen en grijs voor alle checklisten die nog niet zijn afgetekend.
Nadat alle checklisten zijn afgetekend door de opsteller en reviewer, zal een groen vinkje verschijnen bij betreffende sectie.
Aftekenen van de saldibalans
Vanuit de Data pagina kan het ingelezen saldibalans bij Rekeningen en Financiele groepen worden afgetekend door de opsteller en reviewer;
Aftekenen van VJP's
VJP's kunnen rechts bovenin worden afgetekend door de reviewer en opsteller
Aftekenen van risico's
Risico's kunnen per item afgetekend worden, het is ook mogelijk om risico document af te tekenen nadat alle risico's zijn afgetekend door de opsteller en reivewer;
Reviewhulpmiddelen
Het reviewen wordt gefaciliteerd door de review hulpmiddelen. De review hulpmiddelen zijn geschikt voor:
- het reviewen van gewijzigde onderdelen in een checklist en brieven
- het reviewen van gewijzigde onderdelen in de jaarrekening
- het reviewen van gegeven antwoorden die mogelijk de afronding van de werkzaamheden kunnen belemmeren
- het reviewen van onvoldoende uitgevoerde/incomplete werkzaamheden
Bekijk dit artikel voor meer informatie over reviewhulpmiddelen.