In dit artikel leest u over de wijze hoe u dossiers kunt aanleveren aan support of wanneer het dossier moet worden geopend door een administrator die met een andere datastore is verbonden.
Dossier beveiliging tijdelijk aanpassen voor uitwisseling:
U maakt gebruik van de Caseware Data Store voor beveiliging en wilt een dossier uitwisselen met een ander kantoor of met Caseware Support zodat zij u kunnen helpen. Volg onderstaand methodiek om met Caseware Support dossiers uit te wisselen.
Waarom vragen wij u dit te doen:
Het dossier is onzichtbaar beveiligd met een ID. Omdat de superuser / administrator alle rechten heeft, wordt gecontroleerd of in de beveiliging van de gebruiker dit ID ook aanwezig is. Is dit niet het geval (en dat is eigenlijk altijd zo) dan krijgen wij als superuser geen toegang. Dat is veilig maar dit verhindert ook adequaat support. Om dossier uitwisseling mogelijk te maken moet een superuser of administrator op kantoor een aanpassing doen in het dossier. De aanpassing wijzigt de inrichting van de beveiliging niet. Deze instelling is eenmalig en per dossier. Wanneer het dossier opnieuw geopend wordt, is deze instelling automatisch uitgeschakeld en werkt de beveiliging zoals voorheen.
Hoe hebben jullie dan voorheen mijn dossiers geopend:
Wij beschikken over tooling (zie ook de toolbox) om een ID te kunnen resetten. Dit is echter niet efficiënt en werkt niet meer met dossier gemaakt met Working Papers 2017.
Daarnaast, met de nieuwe AVG wetgeving effectief, willen wij dit niet meer gebruiken. Het instellen van het dossier via onderstaande werkwijze geeft weer dat u ons bewust machtigt om het dossier te openen en support te verlenen
Voorwaarden:
Om de veiligheid van de bestanden te kunnen garanderen, gelden de volgende voorwaarden voor het uitwisselen van dossiers met de Caseware:
- Het uitwisselen van dossiers mag alléén via Caseware Cloud. Andere alternatieven, zoals Zendesk, WeTransfer etc., zijn niet toegestaan.
- Het uploaden van dossiers naar Caseware Cloud mag alléén op verzoek van de Support medewerkers. Klanten mogen zelf niet (vooraf) dossiers uploaden.
Werkwijze beveiliging instellen:
- Open het dossier als sup-user of wijzig de gebruiker naar de sup-user via Extra - Wijzigen gebruiker.
- Ga naar Extra – Beveiliging – Beveiliging instellen:
- Klik op ‘Instellen’:
- Vink de eerste optie aan met ‘Sta toe dat administrators die verbonden zijn….’ En klik op OK.
- Pak het dossier in voor de uitwisseling.
- Upload het dossier naar Caseware Cloud.