In dit artikel leggen we uit hoe een systeem- of applicatiebeheerder de productpaden kan instellen zonder hiervoor in het dossier wijzigingen te doen. Over de voordelen, werking en overige handleidingen leest u meer in dit document.
Na het installeren van de toolbox 2.0 is er een nieuwe menu-optie Diversen | Onderhouden producten.
Via deze optie start u het programma waarmee u het ProductSettings.xml bestand kunt aanmaken.
U kunt dit bestand neerzetten op elk gewenste locatie hoewel er dan een waarschuwing wordt weergegeven. Er zijn namelijk maar twee locatie waar dit bestand verwacht wordt om een werking te garanderen:
- <server>\CaseWare\CaseWareServer\Dashboard. Deze locatie wordt gebruikt door de synchronisatiemechanisme van het Flashboard om dit bestand lokaal op de werkplek in de map C:\Program Files(x86)\CaseWare\Template te krijgen.
- C:\Program Files(x86)\CaseWare\Template. Dit is bijvoorbeeld te gebruiken om eerst in een lokale situatie deze nieuwe wijze van instellen te testen.
Hoe stelt u de paden in via deze module
Aanmaken van het productinstellingenbestand (ProductSettings.xml)
- Start Toolbox
- Navigeer naar Diversen|Onderhouden producten
- Ga naar Bestand | Nieuw om het instellingen bestand aan te maken of Bestand | Open om een bestaand bestand te openen. Het bestand moet worden opgeslagen/opgehaald in de folder CaseWareServer\Dashboard om verspreiding via het Flasboardsynchronisatiemechanisme mogelijk te maken. Er kan maar één ProductSettings.xml in de geselecteerde Map aanwezig zijn (handmatig hernoemen is toegestaan maar is niet via het menu in te laden).
Deze folder vindt u op de server waar ook de CaseWare software (Financials/Managers) is geïnstalleerd. U kunt het bestand ook op een andere plaats aanmaken. Een waarschuwing wordt dan getoond. Het bestand gaat dan niet mee met de synchronisatie. Het kantoor zelf moet dan voor verspreiding zorgen. - Geef bij de producten in uw kantoor aan waar deze op netwerk en lokaal pad te vinden zijn.
- Voor sommige producten is een verwijzing naar het programma (.exe) voldoende.
In het onderstaand voorbeeld stellen wij de CaseWare Samenstel Manager 2017 en aanverwante software in, om duidelijk te maken hoe de verschillende opties in zijn te vullen.
- CaseWare Samenstel Manager 2017 invullen netwerkpad, lokaal pad, en de optie synchroniseren.
- Klik na het invullen op toepassen om wijzigingen op te slaan en door te kunnen naar de volgende optie.
- CaseWare Server: voor een goede werking van de synchronisatie is het invullen hiervan verplicht. Padinstellingen en Synchroniseren vergelijkbaar met Manager.
- Financials: Padinstellingen en Synchroniseren vergelijkbaar met Manager.
- Connector Financieel: Blader naar de map CaseWare Connector Financieel die meestal op server te vinden is. Selecteer het bestand CaseWare.Connector.User.exe. Met de optie tonen in Flashboard wordt de link naar dit bestand automatisch opgenomen in het Flashboard.
- CaseWare Content Editor Financials: Afhankelijk van de keuze van de beheerder vindt u dit op het netwerk of lokaal. U selecteert hier het bestand: CaseWare Content Editor Financials.exe
Het is mogelijk door het aanzetten van de optie Tonen in Flashboard deze optie voor alle gebruikers in het Flashboard zichtbaar te maken. Ons advies is om dit niet te doen. - CaseWare Content Editor Managers 2017: Afhankelijk van de keuze van de beheerder vindt u dit op het netwerk of lokaal. U selecteert hier het bestand: CaseWare Content Editor Managers 2017.exe
Het is mogelijk door het aanzetten van de optie Tonen in Flashboard deze optie voor alle gebruikers in het Flashboard zichtbaar te maken. Ons advies is om dit niet te doen omdat de Editor dan niet werkt. Dit is een optie voor toekomstige ontwikkelingen. - Managers Database Conversion: Zie instellingen van Content Editor Managers.
- Instellen CRM en Workflow: Blader naar de map CaseWare Connector Financieel die meestal op de server te vinden is. Selecteer het bestand CaseWare.Connector.Documents.exe. Met de optie tonen in Flashboard wordt de link naar dit bestand automatisch opgenomen in het Flashboard. Deze optie is voor het aanzetten voor synchronisatie NAW gegevens, documenten en workflow.
- CaseWare SBR Editor: Afhankelijk van de keuze van de beheerder vindt u dit op het netwerk of lokaal. U selecteert hier het bestand: CWNLSBREditor.exe. De optie tonen in Flashboard vinkt u NIET aan.
- Klik op Ok om de instellingen te sluiten. In de huidige versie worden instellingen wel opgeslagen maar moet u het scherm middels kruisje verlaten.
Bewerken van het bestand na initiële synchronisatie
Wanneer dit bestand later nogmaals wordt bewerkt moet om de laatste instellingen te synchroniseren het myserver.info bestand weer worden geopend en opgeslagen worden.
Flashboard instellen/bijwerken
Wanneer door u of door een consultant het Flashboard is ingesteld (flashboard.xml) om de linkjes naar Connector Financieel en instellen CRM - Workflow automatisch te tonen, moet u deze weer aanpassen om te voorkomen dat de linkjes dubbel in het dashboard vermeld worden. Deze worden nu namelijk automatisch verwerkt.
Voor handleiding zie dit artikel.