Dinsdagochtend, 17-12-2024
Vanochtend hebben we verder getest op nog een omgeving en daaruit bleek ook dat het probleem zich niet voordoet in de praktijk en daarna hebben we de bevestiging gekregen van HCL dat in onze situatie het geen probleem is.
Dus we melden het bij deze af.
Maandagmiddag, 16-12-2024
We hebben op enkele omgevingen een controle gedaan op de oudere versie die al een herstart had gekregen en het lijkt erop alsof de AuditCase omgevingen niet geraakt worden hiervoor, omdat we slechts gebruik maken van een heel standaard mail.box-functionaliteit. We testen nog even verder en we hebben een bevestiging aan HCL gevraagd, maar vooralsnog lijken patches in ons geval niet nodig.
Maandagochtend, 16-12-2024
Afgelopen weekend heeft HCL een kritisch probleem ontdekt waardoor er na een server herstart geen mail meer wordt verzonden. In het weekend hebben we de automatische herstart uitgezet, tenminste op de servers die door ons worden beheerd (AWS omgeving).
We zijn momenteel bezig met het testen van de oplossing die door HCL is uitgebracht en een controle of het probleem zich inderdaad ook voordoet op onze omgevingen. Zodra we dit hebben bevestigd en getest, zullen we een planning maken om dit op alle AWS-servers uit te rollen, dit houdt in dat we tijdens kantoor uren een patch gaan installeren waardoor de AuditCase omgeving tijdelijk niet beschikbaar is.
Voor klanten met een eigen server of met een HCL Domino versie waar geen patch voor uitgebracht wordt, zullen we de communicatie even apart opstarten.
Het officiële bericht vanuit HCL is te lezen op onderstaande link:
https://support.hcl-software.com/csm?id=kb_article&sysparm_article=KB0118192