Met AuditCase is het mogelijk om documenten overal met elke smartphone of pc te laten ondertekenen via Hix. Het gewenste document wordt naar Hix gestuurd. Wanneer de aangegeven ondertekenaars deze ondertekend hebben komt het document ondertekend terug in AuditCase.
Inrichting Hix
Binnen Hix moet de webhook-functionaliteit ingeschakeld worden zodat het ondertekende document ook weer in het juiste dossierstuk binnen AuditCase retour komt.
Deze instelling zit onder "Instellingen - Toegang - Webhooks". Hieronder een schermafdruk van de inrichting van onze demo-omgeving waarbij de url dan uiteraard vervangen moet worden door de url van uw kantoor:
De url is dus: [url van uw eigenkantoor]/ac/api/webhook/hix
De ingestelde events zijn: Taak status gewijzigd, Taak reactie status gewijzigd en Invulvlak toegepast op bestand.
Vervolgens moet u een api-token aanvragen "Instellingen - Toegang - Api token". die u in AuditCase onder uw profiel - "Systeeminstellingen - Configuraties - Hix" kunt opslaan voor de connectie.
Inrichting AuditCase
Binnen AuditCase richt u standaard sjablonen in die alvast de positie markeren voor de stempels die er in Hix op komen tijdens ondertekening. Momenteel ondersteunen we tot 4 ondertekenaars en zijn dit dus de volgende teksten die u (in wit lettertype eventueel) kunt opnemen in het document: {{stempel;signer1}}, {{stempel;signer2}}, {{stempel;signer3}} en {{stempel;signer4}}
De werking van het insturen is vrijwel identiek aan andere integraties binnen AuditCase waarbij u een Uitgaand document heeft (UC) of een dossierstuk. Vervolgens selecteert u op tabblad Algemeen de koppeling met Hix en vult u de gegevens in en dan wordt het document ingestuurd.
Na ondertekening ontvangt u zoals gebruikelijk een notificatie rechtsboven en wordt het ondertekende document, naast het originele document opgeslagen in AuditCase.