We ontvangen momenteel (01-10-2024) enkele meldingen over problemen bij de automatische update van Company.info, namelijk: "No updates matching the specified update types were found for the dossier"
Onderzoek (01-10-2024):
We hebben onderzocht of dit een foutmelding van ons is die wij mogelijk gebruikelijk niet geven, dit bleek al snel niet het geval. Ook zagen we dat we de meldingen kregen van klanten op verschillende versies, dus ook konden zien dat het niet kwam door een recente versie update bij enkele van de meldende klanten.
Echter omdat we ook deze foutmelding in de technische documentatie van Webservices (Company.info) niet konden vinden hebben wij contact met hen opgenomen.
Meeting met Company.info (09-10-2024):
Omdat er op het moment meer speelt bij Company.info gaan hun ontwikkelaars nakijken wat hier mogelijk fout gaat.
Probleem (15-10-2024):
Enkele fouten in de uitlevering van de laatste API van Company.info, zij hebben hier een nieuw team opgezet om dit spoedig op te lossen en dat is afgelopen maandag (14-10-2024) in een nieuwe versie opgelost.
Oplossing (15-10-2024):
Deze foutmeldingen zouden na de update van 14-10-2024 opgelost moeten zijn. Omdat klanten nu met een vervuilde database zitten ontvangen gebruikers van de company.info koppeling bericht van ons om het te hebben over mogelijke compensatie en hoe we de aankomende update zonder foutmeldingen jullie CRM weer recht maken.
Nieuwe Foutmeldingen (21-10-2024):
We ontvangen, ondanks de mogelijke oplossing van company.info, nogsteeds meldingen over dezelfde foutmeldingen die naar voren komen. Hierover heb ik company.info ingelicht. Dit heeft binnen AuditCase hoge prioriteit om het op te lossen en dus zullen we company.info op blijven volgen tot we meer weten. Dit artikel zullen we o.b.v. updates van hen aanvullen.
Doordat Company.info veel wijzigingen doorvoert op een ongebruikelijke manier wordt er veel CRM informatie overschreven. Dit zorgt er echter ook voor dat deze wijzigingen doorgezet moeten worden naar mogelijk gekoppelde pakketten zoals Caseware Cloud, Qics en enkele anderen.
Om deze reden zal er in elk weekend meer dan gebruikelijk doorgezet worden naar deze pakketten.
Aankomende update (23-10-2024):
We hebben vandaag een bericht ontvangen van Company.info die ons informeert over nog een update van hen op 24-10-2024 die ze om 16:59 starten wat meer problemen in de wekelijkse update zullen oplossen, het proces wat wij en onze gebruikers dus vaak gebruiken en wij de meeste nadelen hebben gezien.
Ik (Feike) ben op het moment met hen in contact over wat voor implicaties dit kan hebben op de update service waarna ik zal beslissen of we de aankomende update door willen laten gaan of dat dat risico te groot is. Ook hebben we het hier over de toch nog gemaakte kosten van de afgelopen update van hen.
Company.info uitgezet op omgevingen (24-10-2024):
Na een grote hoeveelheid meldingen van incorrecte updates vanuit company.info en toch gemaakte kosten ondanks toegezegde compensatie is ons vertrouwen dermate gedaald dat we Company.info op de omgevingen van alle gebruikers hiervan uit te zetten. We waren hier terughoudend in en lieten deze keuze bij klanten, maar de hoeveelheid fouten die er in de CRM data terecht komt is dermate groot dat we deze keuze voor klanten hebben gemaakt om CRM vervuiling tegen te gaan.
Hierover ontvang je nog bericht zodra dit is uitgevoerd voor alle omgevingen.
Vraag/oproep aan klanten (25-10-2024):
Wanneer je incorrecte wijzigingen vanuit Company.info hebt ontvangen dan horen wij graag bij welke klanten, welke datum en wat voor incorrecte wijziging (mag gewoon een screenshot zijn) via een bericht aan support.nl@caseware.com met als onderwerp "Incorrecte Company.info Wijziging". Het aantal meldingen wat wij hierover krijgen loopt op en deze willen wij centraal verzamelen om een overzicht te creëren.
Als je bewust bent van het bovenstaande en je wilt toch de koppeling gewoon aan hebben horen wij dit graag op support.nl@caseware.com.
Meeting Company.info gepland (29-10-2024):
Donderdag 31 Oktober spreken we company.info over de problemen die er spelen, wat er nu nog speelt, mogelijke compensatie en communicatie hieromheen. Wanneer deze meeting is geweest zal er mogelijk een keuze gemaakt kunnen worden om de koppeling aan te zetten en daarbij optioneel ook de automatische update
Nogsteeds geld het bovenstaande: als je bewust bent van mogelijk incorrecte gegevens en je de koppeling met company.info wel aan wilt hebben horen we dit graag via support.nl@caseware.com. Wij adviseren sterk tegen de automatische update op het moment door onduidelijkheid over compensatie en hoe er dan grootschalig foutieve informatie in AuditCase opgeslagen kan worden.
Meeting Company.info uitkomst (31-10-2024):
Zoals hierboven beschreven hebben wij met company.info gesproken. Hierbij hebben we het volgende duidelijk gekregen: de grootste problemen zijn via de laatste update van hen opgelost. Company.info zal binnenkort nog een kleine update uitvoeren die betrekking hebben op: 1) afkortingen waar namen voluit worden geschreven en 2) oprichtingsdata die momenteel de waarde 0 hebben waar de juiste oprichtingsdatum aan wordt gekoppeld.
We wachten het bericht van de aankomende update af en zullen a.d.h.v. die datum besluiten wanneer de automatische update weer aan kan. Vervolgens kunnen deze profielen allemaal kosteloos worden opgehaald. Hier volgt tijdig weer communicatie over.
Mail Company.info (05-11-2024):
Zojuist een mail ontvangen vanuit Company.info met het volgende bericht:
"Momenteel is het niet mogelijk om Extracts API's te gebruiken. Wij zijn op de hoogte van het probleem en werken actief aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld."
11:20: "Het probleem met de Extracts API’s zijn verholpen, maar het kan wel zijn dat men nog wat vertraging ervaart door een storing bij de KVK. Hou hier dus rekening mee. Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."
Foutloze Automatische Update Company.info (13-11-2024):
Zojuist bericht ontvangen dat de automatische update foutloos zal moeten verlopen. We halen nu duidelijkheid omtrent de compensatie van de aanstaande automatische update, daarna zullen wij iedereen contacteren als deze service weer aan gaat.
Note: wanneer je op onze mail (verzonden door Feike op 15-10-2024) had gereageerd dat je van deze compensatie gebruikt wilt maken en er worden onverhoopt toch kosten in rekening gebracht neem contact op met Feike Leemkuil via feike.leemkuil@caseware.com of stuur een mail naar support.nl@caseware.com.