In Caseware Financials kan het voorkomen, bij meerdere entiteiten in één dossier, dat de SBR-rapportage verkeerde inhoud toont. Hierdoor kunnen ook onterechte validatiemeldingen optreden.
Voor het opstellen van de SBR-rapportage zijn er twee soorten informatie nodig:
- Financiële data.
- Tekstuele data.
Ad 1 Financiële data
De financiële data wordt door CaseView opgehaald uit mappings. Uit welke Entiteit die data opgehaald moet worden wordt bepaald aan de hand van de gekoppelde Entiteit in de eigenschappen van het CaseView document. Als de instelling op Standaard Entiteit staat dan wordt deze informatie opgehaald uit de gekozen Entiteit in Caseware Working Papers.
Ad 2 Tekstuele data
Om bij een dossier met consolidatie of meerdere entiteiten aan te geven uit welk rapport de teksten overgenomen moeten worden, dient er een rapport gekozen worden bij de instellingen in het SBR-rapportagedocument. Dit betreffen zowel de grondslagen als ook de toelichtingen op de posten van de balans en de winst-en-verliesrekening. Voor de grondslagen is aanvullend nog een mogelijkheid om af te wijken van deze keuze in het geval het een consolidatie betreft. Bij een consolidatie worden vaak alle waarderingsgrondslagen in een ander document vastgelegd (CONS1) dan waar de teksten van de toelichtingen uit worden opgehaald (Venn1 of CWNL1).
Om te voorkomen dat de verkeerde inhoud wordt getoond en er validatiefouten voorkomen kunt u in de eigenschappen van het CaseView document (middels RMK-menu in de dossierindeling) de juiste entiteit selecteren in plaats van 'standaard inhoud'. Hiermee wordt de juiste financiële data getoond en voorkomt u eventuele onterechte validatiemeldingen.