Procedure aanpassen SmartSync cliëntbestand naar een standaard cliëntbestand.
Betreffende versies: alle SmartSync-versies
Wanneer een aanpassing wordt gemaakt in een SmartSync cliëntbestand, wordt tevens een record van de verandering weggeschreven naar het corresponderende sync log bestand (.slg). Omdat deze log bestanden in grootte toenemen en harde schijf ruimte innemen, kunnen cliëntbestanden met grote sync log bestanden teruggezet worden om zo de grootte van het moederbestand te verkleinen en de download snelheid bij het creëren van een nieuwe SmartSync kopie te vergroten. Daarnaast kan deze actie deel uitmaken van een herstelprocedure van een SmartSync cliëntbestand. Het synchronisatie Eigenschappen scherm geeft een lijst weer van alle SmartSync kopieën. Om het synchronisatie Eigenschappen scherm weer te geven, klikt u op het synchronisatie icoontje rechtsonder in het Working Papers scherm en selecteert u Eigenschappen.
Herstellen SmartSync cliëntbestanden:
I. Verwijderen SmartSync kopieën in Working Papers
Het is ten strengste aanbevolen dat SmartSync kopieën alleen verwijderd worden via Working Papers (Verwijder SmartSync kopie) en niet via Windows Explorer. Working Papers verzendt automatisch alle uitstaande synchronisatie gebeurtenissen naar het moederbestand voordat de SmartSync kopie verwijderd wordt.
II. Geef de volgende instructies door aan elke gebruiker die een SmartSync kopie gebruikt van het terug te zetten moederbestand
1. Open de SmartSync kopie en ga online om verbinding te maken met het moederbestand.
2. Selecteer Verwijder SmartSync kopie vanuit het File menu.
Deze menu optie is alleen beschikbaar als het SmartSync kopie online is ().
III. Ontkoppel SmartSync kopieën (indien van toepassing)
Als een medewerker niet in staat is om zijn SmartSync kopie van een cliëntbestand te verwijderen of een SmartSync kopie is een niet meer in gebruik, dan moeten deze SmartSync kopieën ontkoppeld worden voordat met de procedure van het herstellen van SmartSync cliëntbestanden verder gegaan kan worden. Als een SmartSync kopie ontkoppeld is, kan deze SmartSync kopie niet meer verbinden met het moederbestand of elk ander SmartSync kopie. Om SmartSync kopieën te ontkoppelen volgt u de volgende procedure:
1. Open het moederbestand.
2. Kies voor Extra | Onderhoud.
3. In de Onderhoud Wizard, selecteert u de optie Ontkoppel SmartSync kopieën en klikt u op Volgende.
4. Selecteer de SmartSync cliëntbestanden die ontkoppeld moeten worden en kies voor Volgende.
5. Klik Voltooien om de Onderhouds wizard af te ronden.
IV. Opschonen Synchronisatie informatie in het moederbestand
1. Open het moederbestand.
2. Kies voor Bestand | Opschonen Synchronisatie informatie.
Deze menu optie is alleen beschikbaar als alle openstaande SmartSync kopieën zijn verwijderd of ontkoppeld.
3. Klik op Ja om de Opschonen synchronisatie informatie te voltooien.