Met de Caseware Connector SRA kunt u benchmarkrapportages opvragen. In dit artikel leest u hoe dit werkt.
Zie de Beheerdershandleiding Caseware Connector SRA voor de benodigde instellingen.
SRA Services
Open het bestand SRA Services. Deze is ook opgenomen in de standaard document library.
Het document bevat 4 tabbladen waar de verschillende opties gekozen kunnen worden.
1. Referentiegroep
Hier kunt u instellen voor welke rechtsvorm, regio, netto-omzet, aantal FTE en rating u een rapportage wilt opvragen. U kunt een bepaalde optie ook leeg laten.
2. Branche
Hier worden een aantal opties getoond gebaseerd op de SBI-code die is ingevuld in het dossier.
3. Rapportage
Hier kiest u welke rapportage u wilt opvragen:
- Factsheet
Op één A4 inzicht in de belangrijkste financiële kengetallen (nettowinstmarge, brutowinstmarge, rentabiliteit eigen vermogen, solvabiliteit, current ratio, quick ratio) van uw klant ten opzichte van de referentiegroep.
- Benchmarkrapport
Een vergelijking van de financiële prestatie van uw klant ten opzichte van de referentiegroep met een verkorte resultatenrekening en verkorte balans en inzicht in de bandbreedtes van belangrijke balansposten, resultatenrekening en kengetallen.
- Overige rapporten met organisatiecijfers
Een vergelijking van de financiële prestatie van uw klant ten opzichte van de referentiegroep over de afgelopen 3 jaar. Nieuw: inclusief percentage t.o.v. de netto omzet.
- Overige rapporten met organisatiecijfers
(GEEN CIJFERS) Een onderbouwend rapport waarin de financiële prestatie van uw klant ten opzichte van de referentiegroep op detailniveau wordt weergegeven.
4. Opvragen
Hier kunt u aangeven of het rapport aan het dossier toegevoegd moet worden of dat het in een folder op de computer opgeslagen moet worden.
Door te klikken op Opvragen, wordt het rapport samengesteld en gedownload.
Jaarrekening
Wanneer ingesteld door de beheerder in het management van de instellingen Connector Financieel heb je in de jaarrekening een mogelijkheid om de specifieke jaarrekening niet in te sturen naar de SRA Benchmark.