Het kan voor komen dat u na het opstarten van uw Citrix Workspace en het starten van een applicatie, niet uw applicatie ziet, maar een Windows login scherm en u dus niet verder kan in uw applicaties. Wat betekent dit en hoe lost u dit op?
Oorzaak
Eens in de zoveel tijd vraagt Citrix u om een wachtwoord wijziging, meestal gebeurt dit op het moment dat u de applicatie start of inlogt op de webbrowser. Als u automatisch inloggen aan heeft staan in de Citrix Workspace applicatie, kan het voorkomen dat de automatische inlog de wachtwoord wijziging overslaat. Hierdoor ontstaat er een verschil tussen de server omgeving en de Citrix omgeving en loopt het aanmeld process stuk. Dan krijgt dus het bovenstaande scherm te zien.
Oplossing
Mocht dit voorkomen dan kan u het beste de aanmelding direct stoppen en de Citrix Workspace geheel afsluiten middels het taakbeheer. Vervolgens navigeert u in de browser naar cwonazure.cloud.com dan zal u hier bij het inloggen de wachtwoord wijzig prompt krijgen.
Wij raden daarom aan om altijd middels de browser te werken met de Citrix Workspace.