Kantoren hebben vaak de behoefte om buiten de Caseware Cloud opdracht gebruik te maken van de data die in de opdracht aanwezig is. De Caseware Cloud Connector is de koppeling tussen de Caseware Cloud opdrachten (SAMENSTEL+, ADV+, AUDIT+ etc) en Microsoft Excel.
In dit artikel is uitgelegd hoe de Caseware Cloud Connector geïnstalleerd moet worden.
Inhoudsopgave
Bekijk de video voor een step by step guide om de Caseware Cloud Connector te installeren.
Zoek de Caseware Cloud Connector Add-in met behulp van deze code: WA200002239
De administrator van uw organisatie kan de add-in voor u voor installeren. Zie hiervoor dit artikel van Microsoft: Deploy add-ins in the admin center
Activering van de add-in
Volg hieronder stap voor stap hoe je de Cloud Connector kan installeren. Klik op het pijltje naar rechts om de volgende stap te zien.
Bekende beperkingen
Voordat met de installatie van de Caseware Cloud Connector kan worden gestart, zijn er enkele voorbereidingen die getroffen moeten worden zodat de installatie succesvol kan verlopen.
Windows
- Gebruik de meest recente versie van Windows 10 of Windows 11;
- Gebruik een lokaal geïnstalleerde versie van Microsoft Office 365 Desktop.
Apple Mac
- Gebruik een OS versie die Microsoft Office 365 ondersteunt;
- Gebruik een lokaal geïnstalleerde versie 16.35 of hoger van MS Office on Mac.
Let op: MS Office versie 2019 of lager en Office Online wordt niet ondersteunt
Disclaimer
Caseware levert support op het product Caseware Cloud Connector Add-in en een correcte werking daarvan.
Het correct installeren en eventueel deinstalleren alsmede hoe te werken met MS Excel formules en het onderhoud van MS Excel modellen ontwikkeld door het kantoor of derden valt niet onder de support die door Caseware geleverd wordt.
Ook het onjuist gebruik van Caseware Cloud Connector formules in MS Excel en de mogelijk daaruit voortvloeiende onjuiste data of conclusies vallen niet onder het support voor de Caseware Cloud Connector of Caseware zelf.