Oktober 2023 liepen wij tegen het problemen aan met het ondersteunen van zowel de nieuwe als de oude outlook client, hierover hadden wij destijds een artikel geschreven en vele patches uitgebracht om zoveel mogelijk werkend te krijgen.
Omdat we nog veel vraag kregen naar een manier van de oude client ondersteunen hebben wij natuurlijk onze mogelijkheden hierin onderzocht. Nu hebben wij via een Proof of Concept een manier gevonden om de oude client te blijven ondersteunen (ondanks dat dit 2024 uitgefaseerd gaat worden).
Hieronder de beschrijving van wat je kan verwachten bij de nieuwste versie van AuditCase wanneer je nog in de oude Outlook client wil blijven werken.
Voor als men nog over wilt: de knop voor de nieuwe Outlook proberen is beschikbaar vanaf versie 2310.
Oude Outlook ondersteuning:
Bij de ondersteuning van de oude Outlook client moeten wij op een wat 'hackerige' manier dit werkend krijgen. Vanaf de oude Outlook wanneer je wilt archiveren krijg je de pop-up en het gele vlak
Gele Vak Melding:
Als je het gele vak wilt wegwerken kan je de checkbox aanvinken en dan "Annuleren" klikken. Het is hier van belang dat je de checkbox aanvinkt dat je echt op "Annuleren" klikt i.p.v. openen. Dan komt deze gele melding de volgende keer niet meer. Zie afbeelding hieronder voor de klik volgorde:
Popup:
Deze popup komt wanneer je meerdere Outlook accounts actief hebt op je apparaat. Wanneer je deze krijgt hoef je enkel bij het opstarten van Outlook het account waarmee je wilt archiveren te selecteren en dit onthoudt Outlook totdat je het afsluit.
Verkeerde optie aangeklikt?
Wanneer je "Openen" hebt aangeklikt met de checkbox van "Onthoud altijd mijn keuze voor deze toepassing" dan hebben we een oplossing hiervoor. Volg de volgende stappen hieronder, weet wel dat wanneer hier iets fout gaat dat je Outlook anders kan functioneren, voer daarom stap 3 goed uit!
- Windows + R knop indrukken en type "regedit" en open de Registry.
- Volg de volgende folder structuur naar de juiste locatie:
- HKEY_CURRENT_USER
- Software
- Microsoft
- Office
- 16.0
- WEF
- Protocols
- About
- Voordat je de volgende stap uitvoert voor de zekerheid een export maken van je Registry:
- In de bovenste balk klik je op "File".
- Klik dan op "Export".
- Selecteer een locatie en sla hier je export op.
- Selecteer de volgende optie(s) zie de foto onder deze lijst met stappen.
- Je hebt een regel per actief account op je apparaat, naar verwachting heb je er maar 1. Wanneer dit er meer zijn kan je ze allemaal selecteren.
- Verwijder deze regels.
Hierna krijg je tijdens het archiveren weer de gele melding en klik dan op "Annuleren" en "Onthoud altijd mijn keuze voor deze toepassing".
Mogelijke uitkomst:
Bij enkele gebruikers hebben we het onderstaande gezien als uitkomst van het gebruik van een oudere Outlook versie met AuditCase. Hier hebben wij nog geen workaround of oplossing voor kunnen vinden, dit omdat wij in onze code zowel oude als nieuwe Outlook versies ondersteunen en daardoor niet alle nuances van mogelijkheden kunnen uitzoeken en oplossen.
Zodra wij hier iets voor vinden lees je dat in dit artikel.