We ontvangen momenteel (12-12-2023 14:20) diverse meldingen over problemen met de koppeling tussen AuditCase en Pinkweb.
Bij het doorzetten van klantgegevens wordt de onderstaande foutmelding weergegeven.
Onderzoek (12-12-2023 16:27):
Na een snel achtergrondonderzoek hebben we de oorzaak geïdentificeerd. Ons team werkt momenteel hard aan het oplossen van dit probleem om de koppeling weer operationeel te maken voor onze klanten.
Dinsdag 12-12-2023 17:00:
Het certificaat van Pinkweb is vernieuwd en was bij ons bekend, in onze ontwikkelomgevingen was het geen probleem, helaas in de productie omgevingen wel. Het is nog niet geheel duidelijk waarom dit verschilt van de testomgeving.
Donderdag 14-12-2023 11:40
Er word op dit moment een mogelijke oplossing getest m.b.t. 2 root certificaten toe te voegen alleen hiervoor hebben we nog wat extra gegevens nodig welke we aan het ophalen zijn. De eerste tests lijken positief
Probleem:
Het certificaat van Pinkweb is vernieuwd, hierdoor kan AuditCase geen contact hebben met Pinkweb platformen.
Oplossing (14-12-2023 13:30):
Een van onze ontwikkelaars plaats de nieuwe certificaten in de omgeving van de klanten die gebruik maken van de koppeling met Pinkweb.
Donderdag 14-12-2023 16:30
De servers van alle klanten, op 3 na, zijn opgelost en staat het nieuwe certificaat. Bij de drie overige klanten hebben we door middel van een ticket contact gelegd, waarvan we bij 1 klant al reactie hebben ontvangen. Deze gaat de oplossing zelf doorvoeren op hun server. De andere 2 wachten we nog op reactie.
Na dat de oplossing is toegepast hebben we de fout gelopen verzoeken naar Pinkweb opnieuw aangeboden en deze zijn met succes doorgelopen.