In dit artikel leggen we uit de verandering die in Working Papers 2023 wordt geïntroduceerd voor het openen van bestanden die in Caseware Cloud zijn opgeslagen.
Waarom deze verandering?
In Working Papers 2023 is op een aantal locaties (Zie release notes) de userinterface aangepast hoe een bestand in Caseware Cloud kan worden gevonden en geopend. Dat is gedaan om de volgende redenen:
- Een duidelijke plek in de userinterface voor Cloud als opslaglocatie voor Working Papers bestanden. Dus Cloud in plaats van SmartSync Server (deze optie is nog wel zichtbaar).
- Verbetering in de UI en vooral de onderhoudbaarheid hiervan. Aanpassingen worden gedaan in Cloud dat veel frequenter geüpdatet wordt. Er is bij een aanpassing dus niet een volledig nieuwe versie van Working Papers nodig en dat verminderd technisch onderhoud aan installaties.
- De oudere versies van Caseware Working Papers gebruikten op een niet zo efficiënte wijze de API in Caseware Cloud voor opvragen en opslaan van bestanden. De Cloud omgeving is hierdoor minder snel en is tevens niet goed schaalbaar. De nieuwe interface is veel efficiënter en zal ervoor zorgen dat performance beter is gewaarborgd en mogelijk verbetert wanneer alle klanten (of het grootste deel) over zijn naar deze nieuwe versie.
Hoe open ik nu mijn bestanden?
Het proces voor het openen van een opdracht (Working Papers bestand) is vergelijkbaar zoals je dit ook in Caseware Cloud zou doen:
- Zoek de Entiteit (Klant) waarvoor je het bestand gaat opvragen/opslaan. Je kunt zoeken in alle Entiteiten waar je toegang toe hebt.
- Maak eventueel gebruik van de filters die je beschikbaar hebt.
- Selecteer de juiste entiteit
- Je krijgt nu alle Opdrachten te zien bij deze specifieke klant
- Selecteer de opdracht en klik op de knop Open
Bestand Openen
In het menu Bestand Openen is een extra optie toegevoegd, "Caseware Cloud". Deze optie verschijnt niet als er geen Caseware Cloud omgeving gekoppeld is (Opties | Caseware Cloud | Integreer met Caseware Cloud).
Interface Bestanden zoeken
Wanneer je klikt op Caseware Cloud opent het scherm, "Zoek Entiteiten"
Maak eventueel gebruik van een filter mogelijkheid.
Labels zijn de labels (tags) die je aan entiteiten hebt toegewezen in de Caseware Cloud omgeving. Mocht de url niet bekend zijn dan kun je deze achterhalen door Working Papers te openen en te klikken op Bestand | Opties | Caseware Cloud. De url die daar vermeld staat kan worden ingetypt in de browser om de Cloud omgeving te openen.
Vanuit Working Papers zoek je dus binnen de entiteiten die voldoen aan dit label.
Geabonneerde entiteiten zijn entiteiten die je als zodanig hebt gemarkeerd.
Het filter kun je vooraf instellen voordat je zoekkarakters ingeeft, maar ook er na om een uitgebreide selectie te verkleinen.
Selecteren van het Working Papers bestand
Deze kolommen zijn niet sorteerbaar.
Na selectie van de juiste entiteit is de lijst met Working Papers bestanden zichtbaar
Ook hier kun je gebruikmaken van een filter om de hoeveelheid getoonde bestanden te verminderen
De kolommen in dit overzicht zijn WEL sorteerbaar.
Via de knop Open wordt het geselecteerde bestand in Working Papers geopend.
Dossier niet te vinden
Het kan zijn dat het dossier niet te vinden is via de gebruikersinterface van Working Papers. In het volgende artikel leggen we uit hoe een dossier in Caseware Cloud is terug te vinden.
Een dossier opgeslagen in Cloud is niet te vinden vanuit Working Papers