Graag leggen we uit waarom Caseware data verzamelt over de producten die u gebruikt en dat deze aanpak een belangrijk onderdeel is van onze Cloud First strategie. We laten zien welke data er nu wordt verzameld en welke data we in de toekomst gaan toevoegen.
Waarom verzamelt Caseware deze data?
Door het verzamelen van gegevens over het gebruik van onze desktopsoftware verkrijgen we een goed inzicht in het daadwerkelijke gebruik van onze producten en een aantal opties hierin. We meten welke producten of functionaliteiten vaak worden gebruikt en welke onderdelen juist niet. Op basis van deze informatie kunnen we betere beslissingen nemen over aanpassingen in de software.
Als één van deze aanpassingen bijvoorbeeld het verwijderen van een weinig gebruikt onderdeel in ons product is, kunnen we dit vooraf goed afstemmen met bedrijven die daarvan gebruikmaken. Misschien is er een ander alternatief of komen we tot een ander inzicht.
We gebruiken de informatie uiteraard ook als input voor de ontwikkeling van onze Cloudapplicaties. Een goed inzicht in wat veel wordt gebruikt en wat niet behulpzaam is in het onderbouwen van keuzes die gemaakt worden in de ontwikkeling van de diverse apps die momenteel beschikbaar zijn.
Het doel van het verzamelen van gegevens over productgebruik is dus om met de verkregen inzichten te kunnen inspelen op uw vragen en wensen met betrekking tot onze cloudapplicaties, terwijl we ook waarde blijven bieden aan ons desktopproduct door middel van noodzakelijke optimalisaties in de software.
Welke data verzamelen we nu?
Wat we verzamelen is informatie over het dossier en niet wat er in het dossier staat. De huidige datapunten:
- Gebruikte sjablonen (templates):
- Opdrachtsoort: Samenstel, Beoordeling, Controle en gebruik van Financials.
- Content: SRA, NOVAK, Cygnus Atratus, Caseware, van welke content variant(en) maakt u gebruik in productie.
- Versies. Hoe snel wordt er bijgewerkt en is er een noodzaak om op basis van deze info met een kantoor contact op te nemen i.v.m. updates die men echt moet uitvoeren?
- Aantallen, om te zien welke sjabloontypen veel worden gebruikt.
- Dossiertype: MKB BV, MKB EZ, MKB CONS, enz.
- Jaarrekening in vergrendeling.
- Working Papers versie.
Welke data gaan we nog toevoegen?
- Taal van de jaarrekening.
- Bedrijfsgrootte t.b.v. jaarrekening; bijvoorbeeld om te achterhalen of groot al wordt gebruikt.
- Publicatie via welk portaal en welk entry-point, zo kunnen we wat zeggen over de verschillen met de gekozen bedrijfsgrootte. We krijgen ook informatie over welk portaal er door de klanten veel wordt gebruikt.
- SBR Nexus inrichtingsjaarrekening via welk portaal, zo kunnen we zien of deze optie wordt gebruikt.
- Wel of geen gebruik van de Agro-extensie.
- Gebruik van de workflow in de software.
- Wordt er in middelgroot/groot gebruikgemaakt van de mogelijkheid om de accountantsverklaring digitaal te ondertekenen rechtstreeks vanuit Financials.
- Gebruik van de CRM-koppeling met AFAS of Auditcase.
- Imports, welke imports worden vaak gedaan via de connector Financieel?